Trwa ładowanie...
Notowania

Afera Metkowa – Wszystkie wiadomości

Jessica Mercedes i afera metkowa. Klienci odzyskują pieniądze
101
07.07.2020 11:31

JESSICA MERCEDES
 / 
Jessica Mercedes i afera metkowa. Klienci odzyskują pieniądze

- Jeśli ktoś buduje swoją markę na tym, że produkuje w Polsce, to musi produkować w Polsce - tak o sprawie "afery metkowej" w firmie Jessiki Mercedes mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Gość programu "Money. To się liczy" przyznaje, że Urząd otrzymał zapewnienie ze strony firmy, że pieniądze klientom są zwracane. - To nie jest tak, że my występujemy do przedsiębiorcy raz i potem o tym zapominamy. Kontrolujemy również to, czy pieniądze rzeczywiście są zwracane - podkreślił prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodał, sprawa nie dotyczy tylko marki Veclaim, stworzonej przez Jessicę Mercedes. - Obecnie prowadzimy 5 lub 6 podobnych postępowań - przyznaje Tomasz Chróstny.

Jessica Mercedes musi zwrócić pieniądze. Od tego UOKiK uzależnia dalsze działania
33
04.06.2020 12:00

UOKIK
 / 
Jessica Mercedes musi zwrócić pieniądze. Od tego UOKiK uzależnia dalsze działania

UOKiK czeka na wyjaśnienia od modowej blogerki i właścicielki marki Veclaim. Jessica Mercedes ma kłopoty po tym, jak okazało się, że tanie t-shirty sprowadzane z zagranicy sprzedaje jako polskie i za dużo wyższą kwotę. Urząd chce wiedzieć, ile osób kupiło ubrania, a także czy marka zwraca pieniądze tym, którzy poczuli się oszukani. – Wartość tego produktu była budowana na wizerunku, że jest tworzony od początku do końca w Polsce, a skoro nie jest, to możemy mówić o wadzie istotnej i m.in. dlatego żądamy, by przede wszystkim przedsiębiorca zwrócił pieniądze tym, którzy tego oczekują – mówił w programie "Money. To się liczy" prezes Urzędu Tomasz Chróstny, komentując tzw. aferę metkową.