Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Ofensywa Żabki. Sieć otworzy sklepy całodobowe i typu drive-thru

4
Podziel się:

Już w październiku na handlowej mapie Polski będzie 10 tys. sklepów z szyldem Żabki. W tym samym miesiącu sieć uruchomi też dwa nowe formaty. Klienci będą mogli zrobić zakupy w punktach całodobowych lub bez wysiadania z samochodu. Gigant pokazał też swoje wyniki finansowe.

Ofensywa Żabki. Sieć otworzy sklepy całodobowe i typu drive-thru
Żabka pokazała wyniki. W październiku otworzy sklep nr 10 tys. (money.pl, Rafał Parczewski)

Nie zwolnimy tempa, będziemy otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie, ale aby to robić, musimy cały czas rozwijać nasz format – stwierdził na konferencji prasowej Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka i dyrektor zarządzający Żabka Polska.

10 tys. sklepów i nowe formaty Żabek

Dalej przekazał, że w październiku otwarty zostanie sklep Żabki numer 10 tys. Jego lokalizacja to Stary Browar w Poznaniu. Sklep będzie łączyć rozwiązania m.in. ze sklepu Nano i Eko Smart.

W październiku sieć otworzy też dwa sklepy w nowych formatach. Klienci w Piasecznie będą mogli zrobić zakupy bez wysiadania z samochodu w Żabce Drive. Natomiast w Warszawie firma otworzy punkt całodobowy o nazwie Non Stop.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Sklepy bez obsługi. Przyjmą się w Polsce? "Mamy kilkadziesiąt tys. klientów"
Żabka Non Stop to sklep hybrydowy łączący cechy sklepu bezobsługowego ze sklepem tradycyjnym; czynny przez 24 godziny na dobę. W tym miesiącu otworzymy też najbardziej innowacyjny koncept w Polsce – Żabka Drive, umożliwiający klientowi zakupy w drodze, z samochodu – opowiedział Adam Manikowski.

Masa pracowników i dobre wyniki

Firma ma już 6,8 tys. franczyzobiorców. Rośnie też rokrocznie jej sprzedaż. W tym roku Żabka ma przekroczyć 20 mld zł sprzedaż do klienta końcowego. Jeszcze w 2022 r. sieć odnotowała wynik na poziomie 18,5 mld zł, a w 2021 r. – 14,5 mld zł. Wszystko to przy 17-procentowym wzroście sprzedaży like for like (sprzedaż porównywalna danego punktu dziś i przed rokiem) – pisze "Puls Biznesu".

Sieć sklepów Żabka obchodzi w tym roku 25-lecie; pierwszy punkt stanął w 1998 r. w podpoznańskim Swarzędzu. To największa sieć typu convenience (sklepów wygodnych dla klientów) w Europie. Codziennie zakupy w niej robi ponad 3 mln klientów. Kolejne 7 mln osób korzysta z jej aplikacji.

– W tym roku przekroczymy 20 mld zł obrotu. Tworzymy z naszymi franczyzobiorcami blisko 60 tys. miejsc pracy. Tworzymy wartość dodaną dla polskiej gospodarki w wysokości 7 mld zł – wskazał wiceprezes Grupy Żabka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
;////
8 miesięcy temu
Juz widze jak ktos bedzie na nocki pracował po 8 czy 12 godzin, zycze powodzenia, bo to nie jest praca tylko tortury dla ciała obojetnie w jakiej branzy
komini
8 miesięcy temu
Żabka jest największym ciosem w polski handel i w malych producentów. Opanowała cały kraj jak egipska plaga. We wszystkich Żabkach, jak Polska dluga i szeroka, jest ten dokładnie taki sam towar, to samo.
erazm
8 miesięcy temu
Żabka = w całej Polsce takie same pierogi, to samo sushi, to samo odmrożone pieczywo, ten sam fabryczny nabiał. Jak wielka jest fabryka pierogów... dla calej Polski?! Tymczasem, w każdym mieście i miasteczku, na co drugiej ulicy mamy juz od jednej do kilku "Ropuch". Żaby są główną przyczyną upadku małego handlu i produkcji przez lokalnych producentów. Wszędzie na świecie, małe i srednie lokale sa głównym miejscem sprzedaży żywności dobrej i wysokiej jakości, tam trafiają produkty z małych mleczarń, od rolników, działają male, niesieciowe pizzerie, piekarnie, cukierenki, sklepy z serami, z czekoladkami, itd. itd. W Polsce natomiast mamy plagę.... Ropuch z identyczna przemysłową paszą dla wszystkich Polaków, zywnoscia pełną konserwantów, z fabryk żywności, z ultra drogimi warzywami i owocami.
nowy
8 miesięcy temu
Nie rozumiem dlaczego, tylko jedna sieć może być czynna w niedzielę, a pozostałe nie mogą być czynne. Nic dziwnego, że "Żabka" tak szybko rozwija się. Jak dostałbym taki przywilej, to rozwijałbym się 5 razy szybciej niż "Żabka".