Powstał też Kodeks Etyki Reklamy. Nad całym przedsięwzięciem czuwa Rada Reklamy, która skupia agencje reklamowe, przedstawicieli reklamodawców i media.
Szef Rady Reklamy Wojciech Pawlak przyznał, że niektóre reklamy mogą wzbudzać kontrowersje. Jak zauważył, bywa tak, że jedna nieudana reklama może zniechęcić odbiorców do pozostałych.
Wojciech Pawlak podkreślił, że Komisja Etyki będzie mogła karać za złamanie postanowień Kodeksu. Jeżeli Komisja uzna, że reklama jest nieuczciwa lub nieetyczna - może stwierdzić, że reklama powinna być zmieniona albo jej emisja wstrzymana. Komisja będzie mogła też odebrać certyfikat "Reklamuję etycznie" potwierdzający przestrzeganie zasad Kodeksu.
Skargi do Komisji Etyki Reklamy mogą zgłaszać nie tylko konsumenci lecz także firmy i instytucje. Od 1 czerwca na stronie internetowej www.radareklamy.pl będzie dostępny specjalny formularz.