Według badania przeciwni temu są wszyscy - młodzi i starzy, kobiety i mężczyźni, wieś i miasto. Gazeta podkreśla, że nawet wyborcy PiS-u w trzech czwartych są przeciwni angażowaniu się Radia Maryja w politykę. Według dziennika, Polakom nie podobają się także występy liderów PiS-u - w tym premiera i ministrów - w radiu ojca Rydzyka.
Gazeta zauważa, że jednocześnie 62 procent Polaków uważa, iż katolickie radio jest w Polsce potrzebne. Za katolicką rozgłośnią są nawet grupy, które nie byłyby słuchaczami takiego radia: ludzie młodzi, z dużych miast, z wyższym wykształceniem. Przeciwni są tylko wyborcy SLD.
Telefoniczny sondaż dla "Gazety Wyborczej" przeprowadziła PBS DGA 7 kwietnia na próbie reprezentatywnej 500 osób. Błąd statystyczny wynosi 4,4 procent.
Gazeta Wyborcza/jurczynski/jędras