Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wojewoda wielkopolski ujawnił nieprawidłowości w wydawaniu państwowych pieniędzy

0
Podziel się:

Przykłady naruszenia dyscypliny finansowej,
które zostały wykryte podczas wewnętrznej kontroli, przedstawił w
poniedziałek dziennikarzom w Poznaniu wojewoda wielkopolski
Tadeusz Dziuba. W 2005 roku służby wojewody miały dokonać
nieuzasadnionych zakupów i nie przestrzegać ustawy o zamówieniach
publicznych.

Przykłady naruszenia dyscypliny finansowej, które zostały wykryte podczas wewnętrznej kontroli, przedstawił w poniedziałek dziennikarzom w Poznaniu wojewoda wielkopolski Tadeusz Dziuba. W 2005 roku służby wojewody miały dokonać nieuzasadnionych zakupów i nie przestrzegać ustawy o zamówieniach publicznych.

Dziuba przedstawił listę niecelowych znaczących wydatków, zrealizowanych przez urzędników wojewody na kwotę ok. miliona złotych. Nieprawidłowości te dotyczyły okresu, gdy wojewodą wielkopolskim był poprzednik Dziuby, desygnowany przez SLD, Andrzej Nowakowski.

"Np. 488 tys. złotych wydano na projekt remontu elewacji budynku Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, który na pewno nie zostanie przeprowadzony, ze względu na program taniej administracji rządu premiera Marcinkiewicza" - powiedział dziennikarzom wojewoda Tadeusz Dziuba.

Urząd wydał też prawie 30 tys. złoty na usługi radiestezyjne i zakup odpowiednich odpromienników. Wojewoda wskazał też kilka przykładów dzielenia kosztów inwestycji i remontów tak aby uniknąć przetargów na ich wykonanie.

Część wykrytych nieprawidłowości miała miejsce, kiedy wojewodą był Tadeusz Dziuba. W ostatnim tygodniu grudnia 2005 roku urzędnicy zakupili za kwotę prawie 900 tys. złotych usługi i towary. Wśród zakupionych towarów było m.in. 260 czajników, 40 telewizorów, 100 wentylatorów stojących i 150 biurkowych.

Nadzorujący organizacje zakupów usług i towarów dla urzędu Dyrektor Generalny Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Walerian Szymański przyznał, że niektóre zakupy były nieuzasadnione i doszło do złamania opracowanych wewnętrznych procedur.

"Przyjmuję wyniki kontroli do wiadomości. Wiem, że część urzędników odpowiedzialnych za zakupy zbyt dowolnie traktowała przepisy i w celu uniknięcia podobnych przypadków w przyszłości podjęto już czynności, które doprowadzą do zmian organizacyjnych w biurze dyrektora generalnego" - powiedział PAP Szymański.

Sprawa zostanie skierowana do rzecznika dyscypliny finansów publicznych. W przypadku, gdy ten stwierdzi ,że doszło do naruszenia dyscypliny finansowej urzędnicy odpowiedzialni - nawet ci będący członkami korpusu służby cywilnej - mogą zostać zwolnieni albo pozbawieni stanowiska.(PAP)

kpr/ la/

pieniądze
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)