Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity ma umowę na modernizację 14 el. zespołów trakcyjnych za 275 mln zł

2
Podziel się:

Warszawa, 27.06.2019 (ISBnews) - PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" oraz PESA Bydgoszcz, podała spółka. Wartość kontraktu to blisko 275 mln zł brutto.

PKP Intercity ma umowę na modernizację 14 el. zespołów trakcyjnych za 275 mln zł

Umowa jest jednym z elementów największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Przedmiotem umowy z konsorcjum jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Wartość zamówienia wynosi 274,8 mln zł brutto, podano także.

"Podczas modernizacji pojazdy przejdą istotne zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde

miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto, w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami. Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób

z niepełnosprawnościami. Dodatkowo w każdym składzie będzie miejsce przeznaczone do przewozu rowerów. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone, co pozytywnie wpłynie na komfort podróży. Unowocześnione pociągi mają planowo być wykorzystywane

głównie na trasach Wrocław - Lublin i Wrocław - Kielce" - czytamy w komunikacie.

"Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów" - zapewnił prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, cytowany w komunikacie.

Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpi w terminie do 48 miesięcy od chwili podpisania umowy. Pierwsze dwa pojazdy trafią do PKP Intercity w ciągu 730 dni kalendarzowych od dnia ich przekazania konsorcjum wykonawców.

PKP Intercity realizuje obecnie największy program inwestycyjny w historii spółki "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę ponad 3,2 mld złotych brutto.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 roku miał 42,8 mln pasażerów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
asdfg
5 lata temu
A czy zostaną wymienione fotele? Te pociągi zostały zaprojektowane do obsługi trasy Wawa-Łódź, siedziska są wąskie i twarde jak w tramwaju, jest mało miejsca na nogi, nie ma półek na bagaże. Ośmiogodzinna podróż Wro-Lublin będzie katorgą :-/
Cyklon-B
5 lata temu
Koszt zakupu 0 złotych - pociągi skradzione Przewozom Regionalnym -wyprodukowane do obsługi tylko trasy Łódź -Warszawa. Tak na marginesie klimatyzacja to nie sensacja już 10 lat temu gdy je wyprodukowano była w nich zainstalowana.