Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

RTV Euro AGD: Dla branży istotny będzie IV kw. i ewentualny powrót pandemii

0
Podziel się:

Obecna sytuacja związana z pandemią nie będzie miała większego wpływu na całoroczną sprzedaż branży branży sprzedaży detalicznej elektroniki użytkowej, ale wielką niewiadomą pozostaje IV kwartał tego roku i obawy o ewentualny ponowny "lockdown", wynika ze słów dyrektora ds. handlu i marketingu RTV Euro AGD Grzegorza Wachowicza.

RTV Euro AGD: Dla branży istotny będzie IV kw. i ewentualny powrót pandemii

"W krótkim terminie to sytuacja ta spowodowała duże zamieszanie, ale w skali całego roku to nie będzie miało dużego wpływu na naszą branżę. Część kategorii produktowych już wróciła do poziomów sprzedaży sprzed pandemii, a część nie obniżyła się. W skali roku nie będziemy tego widzieli" - powiedział Wachowicz podczas sesji w ramach EEC Online.

Według niego, najwięcej obecnie komentuje się sytuację dotyczącą marca i kwietnia, ale najtrudniej przewidzieć będzie co się wydarzy w IV kwartale.

"Dla mnie ciekawe, co wydarzy się w IV kwartale, bo nie możemy mówić, że sytuacja została opanowana. Wejście czwarty kwartał z jednoczesnym zamknięciem sklepów fizycznych spowoduje, że logistyka nie da rady z dostarczaniem zamówień" - powiedział dyrektor.

Dyrektor szacuje, że obecnie udział e-commerce w całości sprzedaży w przypadku RTV Euro AGD w zależności od kategorii produktu wynosi od 15% do 60%.

"Przed pandemią ze względu na naszą konkurencje nie chciałbym podawać szczegółów, ale sprzedaż online wynosiła od ok. 10% do 50% w zależności od kategorii produktu. Jeżeli byśmy wzięli pod uwagę okres, kiedy właściwie wszystkie nasze sklepy stacjonarne były zamknięte, to ten udział był odpowiednio wyższy" - dodał Wachowicz.

RTV Euro AGD jest pierwszą polską firmą działającą na rynku sprzedaży sprzętu elektronicznego oraz sprzętu gospodarstwa domowego. Sieć placówek stacjonarnych składa się z 286 sklepów działających w 186 miastach.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)