Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hoop SA może zadebiutować na GPW w połowie czerwca

0
Podziel się:

Producent napojów Hoop SA zamierza pozyskać w tym roku kapitał w wysokości około 100-120 mln zł, który zostanie przeznaczony na przejęcie podmiotu z branży. Możliwe, że w czerwcu akcje spółki trafią na GPW

- poinformował wiceprezes spółki.

"Rozważamy kilka możliwości pozyskania kapitału: przez sprzedaż akcji dwóm-trzem inwestorom (tzw. private placement), przez debiut na giełdzie lub przez połączenie debiutu giełdowego z emisją obligacji" - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej Marek Jutkiewicz.

"Chcielibyśmy zamknąć ten proces w połowie czerwca, tak więc w tym czasie możliwy jest ewentualny debiut giełdowy. Planujemy pozyskać około 100-120 mln zł" - dodał.

Akcjonariusze na walnym zgromadzeniu zaplanowanym na 29 kwietnia podejmą decyzję o podwyższeniu kapitału. Nie określą jednak, na jakiej drodze Hoop uzyska kapitał.

Obecny zarząd zamierza udostępnić inwestorom do 33 proc. kapitału spółki.

Przedstawiciele firmy poinformowali, że prowadzą rozmowy o przejęciu takich podmiotów, jak Muszynianka i Staropolanka (producenci wód, którzy mają po 4,8 proc. udziału w rynku wody mineralnej), czy Dr Witt (producent soków, którego udział w rynku soków wynosi 2,3 proc.).

Zaznaczają jednocześnie, że możliwe jest także przejęcie podmiotu spoza kraju.

Hoop jest również zainteresowany kupnem od Skarbu Państwa uzdrowisk, przy których znajdują się rozlewnie wód.

"Nie interesują nas tylko zakłady produkcyjne, ale całe uzdrowiska" - powiedział Jutkiewicz.

Spółka prognozuje, że w tym roku jej przychody wzrosną o około 23 proc., z 349,9 mln zł do około 400 mln zł.

Zysk netto ma wynieść niewiele ponad 20 mln zł. W zeszłym roku, według danych przed audytem, zysk netto wyniósł blisko 22 mln zł.

Jak poinformował wiceprezes, możliwe, że po badaniu audytora zysk za 2002 rok będzie trochę niższy, ze względu na przesunięcie jego części na rok 2001.

Spółka planuje w 2003 roku wzrost udziałów w rynku napojów niegazowanych z 21 do 22 proc., w rynku napojów gazowanych z 11 do 15 proc. oraz w rynku wód mineralnych z 5 do 8 proc.

W lutym tego roku spółka zadebiutowała na CTO.

Hoop ma 50 proc. udziałów w moskiewskiej firmie dystrybucyjnej Dom Handlowy Megapak, która oprócz jego produktów sprzedaje napoje alkoholowe Hooch.

Wartość sprzedaży Megapaku wyniosła w okresie styczeń - marzec 2003 roku 4,4 mln USD, podczas gdy w miesiącach lipiec-grudzień 2002 roku było to 6 mln USD.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)