Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP chce pozyskać z emisji kilkadziesiąt mln zł

0
Podziel się:

SA chce pozyskać z planowanej emisji akcji kilkadziesiąt milionów zł, przeznaczonych głównie na przyspieszenie rozwoju sieci salonów Reserved

- poinformowali przedstawiciele spółki na wtorkowej konferencji prasowej.

"Ilość dobrych lokalizacji nie będzie rosła w nieskończoność. Chcemy wyprzedzić konkurencję i przyspieszyć proces otwierania salonów" - powiedział Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu.

Spółka zamierza zwiększyć na koniec 2004 roku liczbę posiadanych salonów w kraju do 100-110, a za granicą do 25-30.

"To, co planowaliśmy zrealizować do końca 2005 roku, chcemy zrealizować rok wcześniej. Wpływy z emisji w całości przeznaczymy na rozbudowę salonów i system informatyczny" - powiedział Pachla.

Na koniec 2002 roku firma miała 41 salonów w kraju i 7 za granicą.

Spółka poinformowała we wtorek, że planuje podwyższenie kapitału zakładowego o 60-560 tys. zł poprzez emisję 30 tys. akcji serii H oraz do 250 tys. akcji serii I o wartości nominalnej 2 zł każda, z wyłączeniem prawa poboru. O emisji zadecyduje NWZA zwołane na 14 marca.

Zarząd spółki liczy na to, że dzięki emisji, LPP do końca 2003 roku znajdzie się w indeksie WIG 20.

"Być może w IV kwartale LPP wejdzie do indeksu WIG 20. Pod względem kapitalizacji spółka wyprzedza już wiele spółek, a jedynie płynność jest jeszcze za mała. Dzięki emisji ten wskaźnik znacznie się zwiększy" - powiedział Pachla.

Akcje serii H są przeznaczone dla ponad 30 osób w ramach opcji menedżerskich, po cenie równej wartości nominalnej.

Emisja akcji serii I jest otwarta. Będzie podzielona na dwie transze: inwestorów instytucjonalnych (również zagranicznych), oraz inwestorów indywidualnych. LPP planuje złożyć prospekt w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd 17 marca, po NWZA. Book-building i zapisy na akcje mają się odbyć w kwietniu.

LPP prognozuje, że w tym roku osiągnie zysk netto w wysokości 31 mln zł, przy przychodach 390 mln zł. W styczniu łączne przychody ze sprzedaży wzrosły o 57 proc. do 21,5 mln zł w porównaniu do stycznia 2002 roku, w tym przychody z salonów Reserved wyniosły 15 mln zł (wzrost o 154 proc.) Firma zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Spółka jest notowana na giełdzie od połowy maja 2001 roku.

We wtorek do godziny 14.45 kurs akcji spółki spadł o 4,25 proc. do 225 zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)