Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Niższa sprzedaż i wzrost kosztów powodem straty netto Okocimia

0
Podziel się:

Niższe przychody ze sprzedaży, koszty związane z restrukturyzacją spółki oraz konieczność utworzenia około 20 mln rezerw spowodowały wysoką stratę netto Okocimia SA w 2000 roku

- poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.

W 2000 roku Okocim zanotował 29,2 mln zł straty netto wobec 21,8 mln zł zysku netto w 1999 roku. Przychody spółki ze sprzedaży spadły w ubiegłym roku do 310,3 mln zł z 356 mln zł w 1999 roku.

'Głównymi powodami powstania straty były niższe przychody ze sprzedaży oraz wzrost kosztów wywołany restrukturyzacją i zmniejszeniem zatrudnienia oraz koniecznością utworzenia rezerw w wysokości około 20 mln zł' - powiedział Marcin Piróg, prezes Okocimia, na czwartkowej konferencji prasowej.

Piróg dodał, że na koniec 2001 roku Okocim powinien osiągnąć dodatni wynik finansowy.

Jego zdaniem do poprawy wyników w tym roku przyczyni się planowana na początek drugiego kwartału zmiana wizerunku Okocimia.

'Zaproponujemy nowe produkty, nowy kształt butelki oraz nową etykietę' - powiedział Piróg.

Na koszty kampanii Okocim utworzył w 2000 roku rezerwę w wysokości prawie 10 mln zł. Kolejne 10 mln zł przeznaczono na rezerwę na nieściągalne należności.

'Kilku z naszych dystrybutorów przestało nam płacić' - powiedział Piróg.

W 2000 roku w spółce zmniejszono zatrudnienie z 1200 do 1050 osób. Podjęto też decyzję o zamknięciu browaru w Chociwlu.

Piróg poinformował, że Okocim zrezygnował z przeznaczenia 300 mln zł na rozbudowę browaru w Brzesku. 'Zamiast tego zainwestujemy 74 mln zł w zwiększenie zdolności produkcyjnych browaru do 2 mln hektolitrów' - powiedział.

Zdaniem Piróga obecny udział Okocimia w rynku wynosi od 6 do 6,5 proc. Na koniec 2001 roku spółka chce zwiększyć ten udział do około 7,5 proc.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)