Przychody grupy Agory SA mogą być do 5 proc. niższe niż w 2001 roku, gdy wyniosły 777 mln zł - poinformowała podczas czwartkowej konferencji prezes spółki Wanda Rapaczyński.
'Nie oczekujemy poprawy wpływów w 2002 roku, przychody grupy mogą być mniejsze od zera do 5 proc.' - powiedziała prezes.
Nie chciała podać prognozy zysku netto, ale powiedziała, że w ciągu najbliższych kilku lat wynik netto będzie się znacznie zmieniał.
Po czterech kwartałach 2001 roku skonsolidowany zysk netto Agory wzrósł do 181,76 mln zł z 174,06 mln zł rok wcześniej.
'W 2002 roku nie oczekujemy wzrostu wpływów z podstawowych przedsięwzięć, być może nawet dalsze kurczenie się wpływów reklamowych' - powiedziała Rapaczyński.
Dodała, że wydatki Agory na reklamę zmniejszyły się w 2001 roku o prawie 11 proc., a w czwartym kwartale o 23 proc. W 2001 roku przychody z reklamy spadły o 9,3 proc.
'W 2001 roku rynek reklamy skurczył się wedle naszych szacunków o 6 proc., a w samym czwartym kwartale o 15 proc.' - powiedziała prezes.
'Pierwsze tygodnie tego roku pokazują, że rynek reklamowy nie znalazł jeszcze dna i tendencja spadkowa pogłębia się' - powiedziała prezes.
'Oczekujemy, że po niej nastąpi raczej okres stagnacji niż odbicie. Pierwsze sygnały odbicia będą widoczne pod koniec roku lub na przełomie 2002-2003 roku' - dodała.