Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Radpol chce jesienią zadebiutować na giełdzie

0
Podziel się:

Radpol SA, producent wyrobów termokurczliwych, planuje jesienią zadebiutować na giełdzie. Spółka chce przeprowadzić ofertę publiczną o wartości około 40 mln zł, z czego 15 mln zł trafi na inwestycje

- poinformowała spółka w środę.

"Złożyliśmy w środę prospekt do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Planujemy, że debiut giełdowy odbędzie się wczesną jesienią" - powiedział w środę na konferencji Michał Kowalczewski, doradca spółki.

"Szacujemy, że wielkość akcji, które mogą objąć nowi akcjonariusze to około 40 mln zł" - dodał.

Obecnie 69,52 proc. głosów na WZA Radpolu ma polsko-amerykański fundusz Tar Hell Capital R,LLC. Pozostałe akcje (po 15,24 proc.) należy do dwóch osób fizycznych - Grzegorza Bielowickiego oraz Marcina Wysockiego.

Według planów, na giełdę trafią akcje z nowej emisji, a także akcje, które sprzedadzą dotychczasowi akcjonariusze spółki.

"Dotychczasowi akcjonariusze zatrzymają jednak ponad 50 proc. udziałów w spółce" - powiedział Kowalczewski.

Dodał, że w spółce pozostać ma około 15 mln zł, które trafi na inwestycje.

Najwięcej środków, około 8 mln zł, spółka planuje przeznaczyć na zakup nowego akceleratora elektronowego, urządzenia służącego do produkcji wyrobów termokurczliwych.

Radpol planuje także m.in. zakup linii do wytłaczania rur, a także rozwinięcie sieci handlowej.

"Planujemy wejść na rynek osprzętu kablowego dla energetyki średnich napięć, a także na segmenty rynku dotychczas przez nas nieobsługiwane - gazownictwa, kopalnie węgla brunatnego i miedziowego, motoryzację i elektronikę" - powiedział Andrzej Sielski, prezes spółki.

W 2003 r. przychody spółki wyniosły 18,98 mln zł, czyli były nieznacznie wyższe niż w 2002 roku (18,77 mln zł). Zysk netto w ubiegłym roku wyniósł 2,9 mln zł, czyli był o 43 proc. większy niż w 2002 r.

Spółka podała, że w pierwszym kwartale 2004 r. przychody wzrosły o 7,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2003 r.

W materiałach prasowych spółka zapowiedziała, że planuje wzrost sprzedaży na poziomie 30 proc. rocznie.

"Chcemy, by obecna dynamika się co najmniej utrzymała" - powiedział Kowalczewski.

Radpol Z Człuchowa jest producentem rur termokurczliwych, osprzętu kablowego (z metali kolorowych i z tworzyw sztucznych) oraz producentem przewodów elektrycznych. Głównym klientem spółki jest energetyka, a także budownictwo, producenci AGD, przemysł stoczniowy i samochodowy oraz branża telekomunikacyjna.

Spółka ma 50-70-proc. udział w rynku oferowanych wyrobów termokurczliwych.

Radpol zatrudnia ponad 170 osób.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)