Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Unimil zapowiada wyższe przychody ze sprzedaży na koniec br.

0
Podziel się:

Unimil SA, największy w Polsce producent prezerwatyw uważa, że dobre wyniki spółki w zakresie zwiększania przychodów ze sprzedaży osiągnięte w pierwszym półroczu tego roku zostaną utrzymanie także w drugim

- poinformował prezes Unimilu.

'Po pierwszym półroczu mieliśmy 68 proc. przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i nadal jest bardzo dobrze' - powiedział w środę dziennikarzom Grzegorz Winogradski, prezes Unimil SA.

Po pierwszym półroczu krakowski producent prezerwatyw odnotował 14,585 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,919 mln zł zysku netto. W całym zeszłym roku było to, odpowiednio: 21,345 mln zł i 3,025 mln zł.

Zdaniem prezesa, spółka po pierwszym półroczu miała zysk netto na poziomie półrocza roku ubiegłego, co wynika ze znacznych nakładów ponoszonych na modernizację zakładu produkcyjnego w Dobczycach k. Krakowa.

'Nadrabiamy zaległości z lat poprzednich. Wykonaliśmy już m.in. kompletną klimatyzację wszystkich hal produkcyjnych' -powiedział Winogradski.

Unimil zamierza zwiększać sprzedaż prezerwatyw na dwa sposoby: powiększając swój udział w krajowym rynku, który - według danych spółki - opanował już w ok. 70 proc. pod względem ilościowym oraz prowadząc ekspansję na rynki zagraniczne, głównie Rosji i Ukrainy.

'To rynki przyszłościowe dla nas. Mamy bardzo ambitne, ale realne plany związane z tymi rynkami' - zapowiedział Winogradski.

Według niego, obecnie na rynki wschodnie przypada mniej niż połowa produkcji eksportowej Unimilu, która wynosi około 20 proc. całości produkcji pod względem ilościowym.

'Chcemy, żeby w ciągu paru lat eksport na te rynki osiągnął poziom 20 mln sztuk prezerwatyw, co będzie stanowiło znaczący udział w naszej produkcji' - zapowiedział prezes.

Obecnie Unimil SA może produkować około 130 mln sztuk prezerwatyw rocznie.

Na rynku polskim, na którym Unimil zamierza zwiększać udział szczególnie w droższym segmencie prezerwatyw, planowane jest od początku przyszłego roku zmniejszenie gamy produktów z obecnych ok. 50 do ok. 28 i podzielenie ich na trzy linie: Special Collection (droższe), Conamore (średnie ceny) oraz New Carless (produkt tańszy).

Spółka rozważa też możliwość wprowadzenia do oferty wyrobów pokrewnych, produkowanych samodzielnie lub tylko sprzedawanych pod marką Unimil.

'Chodzi nam o zwiększenie wartości obrotu i umocnienie logo firmy na pokrewnych obszarach, a także stworzenie spójnej i komplementarnej oferty handlowej' - dodał Winogradski.

Inwestorem strategicznym Unimilu SA jest niemiecki producent prezerwatyw Condomi AG, posiadający ponad 74 proc. akcji spółki.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)