Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Magdalena Wosiek
|
Artykuł sponsorowany GPoland

MICAM Milano w Warszawie!

Podziel się:

Po raz pierwszy Warszawa gości przedstawicieli największego wydarzenia branży obuwniczej! Konferencja "Warszawa gości MICAM Milano", zorganizowana przez grupę GPoland – wiodącego polskiego dystrybutora włoskiej mody i obuwia, była wyjątkową okazją do spotkania z, m.in., Paolo Borghinim, dyrektorem zarządzającym MICAM Milano i porozmawiania o tej światowej klasy wystawie.

MICAM Milano w Warszawie!
Warszawa gości MICAM Milano (materiały partnera)

MICAM Milano to wiodące targi branży obuwniczej. Czy może nam Pan powiedzieć coś więcej o tym wydarzeniu? Co sprawiło i nadal sprawia, że jest tak wyjątkowe?

MICAM to wiodące na świecie targi obuwnicze. Odbywają się dwa razy w roku – w lutym i we wrześniu na Fiera Milano Rho. Wrześniowa edycja poświęcona jest kolekcji wiosenno-letniej, a lutowa – jesienno-zimowej w kolejnym roku. W trakcie każdej edycji wystawia się ponad 1 000 marek, a odwiedza ją średnio ponad 48 000 ludzi z ponad 130 krajów.

MICAM to wyjątkowe wydarzenie, także dlatego, że łączy w sobie różne elementy.

Po pierwsze – to duża szansa dla kupców, aby przyjechać i zapoznać się z bogatą ofertą prezentowaną przez najważniejsze międzynarodowe i włoskie marki, które inwestują w naszą wystawę, a tym samym – w swój biznes na najważniejszym, międzynarodowym rynku.

Po drugie, to ważne wydarzenie z punktu widzenia mody i innowacyjności. Przywiązujemy do nich dużą wagę i mamy nawet specjalną dedykowaną strefę dla początkujących projektantów. Co roku – przy pomocy specjalnej komisji złożonej z ekspertów w dziedzinie marketingu, mody i komunikacji – wybieramy 12 młodych utalentowanych projektantów z całego świata i dajemy im możliwość zaprezentowania swoich kolekcji podczas wystawy.

W pewnym sensie kreujecie trendy i tworzycie "it" jutra. To naprawdę ekscytujące!

Tak, dzięki tej inicjatywie możemy połączyć markę MICAM i naszą wrażliwość z nowymi markami oraz innowacjami na światowym rynku obuwniczym.

Jak zmieniała się branża obuwnicza na przestrzeni lat? Z punktu widzenia Dyrektora Zarządzającego MICAM?

Branża się rozwija, rynek się rozwija. MICAM jest jak lustro tego, co dzieje się w tych obszarach. I z tego powodu staramy się pomóc kupcom i innym uczestnikom wystawy jeszcze lepiej zrozumieć rynek obuwniczy. Chcemy ich edukować, dlatego stworzyliśmy nową komórkę wewnątrz MICAM – MICAM X. To swego rodzaju centrum innowacji MICAM, wewnątrz którego chcielibyśmy dać kupującym i wystawcom możliwość bycia na bieżąco ze zmianami w branży.

Organizujemy seminaria, specjalne strefy, w których prezentujemy, m.in., trendy i materiały. Sam obszar MICAM X jest podzielony jest na 4 filary-obszary tematyczne.

Pierwszy to Sztuka, Dziedzictwo i Przyszłość, w którym skupiamy się na szukaniu i przedstawianiu pomysłów na piękno, jego genezę i to, jak oraz co inspiruje twórców pięknych produktów.

Następnie mamy Trendy i Materiały – wciągające doświadczenie odkrywania przyszłych trendów, w którym nasi kupcy i wystawcy mogą poznać szeroki wachlarz materiałów, z uwzględnieniem sezonu, na którym skupia się edycja MICAM.

Stworzyliśmy również nowe narzędzie dla kupujących – Trends Buyer Guide powered by Livetrend (naszego partnera w zakresie prognozowania trendów i rozwiązań materiałowych). To przewodnik, który daje kupcom pewne wyobrażenie o tym, co wydarzy się w przyszłości i pomaga im zidentyfikować potencjalne bestsellery nadchodzącego sezonu.

Po raz pierwszy konferencja teasująca MICAM odbywa się w Polsce Dlaczego?

Przede wszystkim włoski sektor obuwniczy nastawiony jest na eksport, a główne kraje docelowe w 2022 roku – w porównaniu do 2021 roku – gwarantowały nam wzrosty dwucyfrowe. Ale jeśli spojrzymy na polski rynek, który jest dla nas dopiero 9. rynkiem pod względem wartości, widzimy, że jest to dla nas bardzo obiecujące miejsce. W porównaniu z sytuacją przedpandemiczną nasz eksport wzrósł tutaj o ponad 120% zarówno wartościowo, jak i ilościowo. To bardzo ekscytujące i jest jednym z głównych powodów, dla których chcielibyśmy skupić naszą uwagę na Polsce i tutaj promować kolejną edycję MICAM.

To naprawdę imponujące! Ale co poza tym może nam Pan jeszcze powiedzieć o polskim rynku obuwniczym i jego perspektywach?

Średnia cena eksportowa na polski rynek w tej chwili jest dość niska, ale spodziewamy się, że w przyszłości ten wskaźnik również wzrośnie, a polski rynek zacznie być bardziej zorientowany na jakość w kwestii wyboru obuwia.

Ta prognoza osadzona jest w ideach stojących za MICAM, który jest nie tylko wydarzeniem międzynarodowym, ale także promowanym i wspieranym przez Assocalzaturifici – Stowarzyszenie Producentów Włoskiego Obuwia, organizację zajmującą się promowaniem produktów najwyższej jakości. I oczywiście Włochy są znane z produkcji wysokiej klasy i luksusowego obuwia, dlatego ta ten wskaźnik jest dla nas bardzo istotny.

I to prowadzi nas do ostatniego pytania. W pewnym sensie Włochy – ze swoim kunsztem w obszarze wytwarzania obuwia – są wzorem i punktem odniesienia dla reszty branży. Jak sobie radzicie z tą presją?

Cóż, to trudne pytanie... (śmiech)

W MICAM jesteśmy niejako ambasadorami "made in Italy" na międzynarodowej arenie, co jest w zasadzie całkiem proste z uwagi na naszą tradycję rzemieślniczą. Ale nie bierzemy naszego sukcesu za pewnik i wciąż staramy się jak najlepiej wykorzystać tę tradycję. Łączymy ją z innowacjami, kreatywnością i technologiami oraz przeprojektowujemy tak, aby jak najlepiej odpowiadała na wyzwania przyszłości.

Dziękuję za rozmowę!

Artykuł sponsorowany GPoland

wywiad
targi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl