Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Oszczędności operatorów telefonii komórkowej

0
Podziel się:

Operatorzy telefonii komórkowej szacują, że w ciągu pół roku po wprowadzeniu weryfikacji zaległości przy zakupie telefonów komórkowych w promocji, zaoszczędzili co najmniej 50 mln zł unikając niesolidnych klientów

.

'W ciągu sześciu miesięcy operatorzy zawarli około trzech mln umów. W tym czasie firmy odrzuciły 35.000 dłużników, którzy nie regulowali należności u innych operatorów. W ten sposób zaoszczędzono przynajmniej 50 mln zł na złych długach i kosztach pozyskania klienta' - napisali operatorzy w komunikacie.

Zgodnie z porozumieniem zawartym 3 października 2001 roku przez Polkomtel SA, PTK Centertel Sp z o.o. oraz PTC Sp z o.o., klienci, którzy chcą kupić telefon w promocji muszą wyrazić zgodę na weryfikację zdolności płatniczej.

Odbywa się ona w miejscu zakupu telefonu w systemie on-line i polega na sprawdzeniu, czy klient nie zalega z opłatami u pozostałych operatorów.

Przed zawarciem porozumienia operatorzy szacowali, że niesolidni klienci oszukiwali ich na około 30 mln zł miesięcznie z tytułu nie płaconych rachunków oraz na kilkanaście mln zł z powodu wyłudzonych aparatów.

'Dwukrotny spadek wskaźnika złych długów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku sprawia, iż zdaniem operatorów telefonii komórkowej oszczędności będą jeszcze większe, gdyż część dłużników nie decyduje się na weryfikację rezygnując z zakupu aparatów abonamentowych, pozostali spłacą stare długi, by móc korzystać z nowych promocji' - podano.

telekomunikacja
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)