Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Lego nie będzie się reklamować w tej gazecie. Nie chce wspierać "mowy nienawiści"

32
Podziel się:

Lego zdecydowało, że nie będzie zamieszczać swoich reklam w brytyjskim dzienniku "Daily Mail".

Lego nie będzie się reklamować w tej gazecie. Nie chce wspierać "mowy nienawiści"
(ANDY RAIN (PAP/EPA))

Przyłączyło się w ten sposób do kampanii publicznej, wzywającej wielkie firmy, by przestały finansować gazety, które oskarżane są o "promowanie nienawiści i dyskryminacji".

Duńska firma jeszcze niedawno prowadziła w "Daily Mail" akcję promocyjną, w której można było otrzymać darmowe zestawy klocków. Teraz postanowiła odpowiedzieć na apel kampanii "Stop Finansowaniu Nienawiści".

- Kończymy umowę z "Daily Mail" i nie planujemy w przyszłości jakichkolwiek działań promocyjnych w tej gazecie - podał rzecznik prasowy Lego, Roar Rude Trangbaek.

"Stop Finansowaniu Nienawiści" działa od sierpnia i jest reakcją na przegrane referendum w sprawie członkostwa Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej. Próbuje skłonić reklamodawców do przemyślenia wsparcia, jakie dają tej uznawanej za prawicową gazecie.

"Daily Mail", według autorów kampanii, podawał mylące nagłówki o dzieciach-uchodźcach, a ostatnio o decyzji Najwyższego Trybunału w sprawie konsultacji parlamentarnej artykułu dotyczącego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Gazeta nazwała sędziów na głównej stronie "wrogami kraju".

Lego jest pierwszą wielką korporacją, która odpowiedziała na apel. Dotychczas duże firmy dawały odpowiedzi negatywne na sugestię wycofania reklam, tłumacząc się przeważnie tym, że nie mogą wpływać na treści poszczególnych tytułów, a co za tym idzie na wolność słowa.

Wycofania reklam odmówiła brytyjska sieć domów towarowych John Lewis, nie odpowiedziały na apel również inne sieci handlowe, jak Waitrose czy Marks & Spencer.

Deklaracja Lego została przywitana z radością m.in. przez dziennikarza sportowego BBC i byłego słynnego piłkarza reprezentacji futbolowej Gary'ego Linekera, który wspiera swoją osobą kampanię. Ten zwrócił się do producenta chipsów Walkers, by przestali reklamować się w dzienniku "The Sun".

Rzecznik "Daily Mail" odpowiedział na informację lakonicznie: - Nasza umowa z Lego się skończyła i nie mamy w planach żadnych akcji promocyjnych z produktami Lego w przewidywalnej przyszłości - powiedział, dodając, że oryginalna umowa właściwie nie dotyczyła reklam, ale była to akcja promocyjna Lego.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(32)
Biker
8 lat temu
Trzeba przestać kupować lego
Franz
8 lat temu
A ja nie kupię więcej lego, wolę cobi
GA-GA
8 lat temu
a sa takie gazety?
Gerardyna
8 lat temu
Najwiecej mowy nienawisci jest w lewicowo genderowych gazetach i na marszach obroncow demokracji
Marksman
8 lat temu
Koniec z kupowaniem lego, ich zestaw od dawna byly beznadziejne, nie to co kiedys niestety
...
Następna strona