Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowe inwestycje Fiata w Polsce

0
Podziel się:

Nowy model Fiata o roboczej nazwie mini trafi w październiku 2003 roku na rynek. Fiat zainwestuje w jego produkcję w fabryce w Tychach 300 milionów euro

-poinformował Giancarlo Boschetti, dyrektor generalny i pełnomocny Fiata Auto.

Gianni Coda, odpowiedzialny w koncernie za Jednostkę Biznesową Fiat-Lancia/LCV powiedział, że nowy samochód nawiązywał będzie do znanego niegdyś modelu panda. W przyszłym roku ukaże się wersja 5-drzwiowa, a za dwa lata także 3-drzwiowa. Rocznie z taśm zjeżdżało będzie 190.000 mini, w tym około 160.000 w wersji 5-drzwiowej.

Wstępne założenia wskazują, że próbne montaże rozpoczną się jeszcze w styczniu przyszłego roku w tyskim zakładzie Fiat Auto Poland, a produkcja ruszy w czerwcu. Do sieci dealerskiej samochód trafi w październiku 2003 roku.

Samochód produkowany będzie tylko w Polsce. Trafi na rynek zarówno krajowy, jak też na eksport. W związku z tym władze Fiata przewidują znaczne zwiększenie produkcji. Fiat nie wyklucza, że w ślad za tym pójdzie wzrost zatrudnienia. To będzie już jednak zależało od reakcji rynku na nowe auto.

Nadal będzie natomiast produkowany najpopularniejszy obecnie model seicento.

'Nie przewidujemy przerwania produkcji fiatów seicento w przyszłych latach. Samochody będą w dalszym ciągu eksportowane, także na Zachód' - powiedział Coda.

Ogółem spółka zainwestuje w Polsce 600 milionów euro. Pieniądze, oprócz nakładów na mini, zainwestowane zostaną także w uruchomienie w bielskim zakładzie Fiat-GM Powertrain produkcji silnika dieslowskiego 1,3 JTD, a także uruchomienie produkcji nowej wersji palio weekend.

Boschetti poinformował, że w najbliższych latach cały koncern zainwestuje w rozwój ponad 7 miliardów euro. W 2002 roku nakłady na inwestycje wyniosą 2,194 miliarda euro, w 2003 roku 2,4 miliarda euro, natomiast w 2005 roku 2,5 miliarda euro. Coda powiedział, że dzięki inwestycjom w najbliższych latach wymieniona zostanie cała gama samochodów.

Wśród samochodów osobowych w 2003 roku, oprócz nowego mini w wersji 5-drzwiowej, pojawi się restyling fiata punto, a także z taśm w Bielsku-Białej zejdą egzemplarze nowego silnika dieslowskiego 1,3 JTD. W następnym roku pojawi się 3-drzwiowa wersja samochodu mini, a także całkowicie nowy model B-MPV. Facelifting przejdzie multipla. W 2005 roku na rynek wejdzie nowe punto, a także large, które zastąpi mareę, oraz SUV. Model large korzystał będzie już z wspólnej platformy z GM. Oznacza to, że koncerny bazowały będą na tych samych podstawach samochodu, silnikach i skrzyniach biegów. Odmienne będą karoserie i wyposażenie.

W 2003 roku na drogach zagości nowa lancia ypsylon, a dwa lata później nowa lybra. Pod koniec 2004 roku pojawią się nowe modele alfy 156, a w roku 2005 alfa 156 sportwagon i nowa 147.

W przyszłym roku rynek samochodów dostawczych wzbogaci się o nowy model marengo, a także minivan. Restyling nie ominie wówczas punto van i scudo. W 2005 roku pojawi się nowe punto van. Założono też restyling strady. Coda, mówiąc o nowym silniku 1,3 JTD, dodał, że będzie on montowany w punto facelifting, lancii ypsylon, mini oraz B-MPV.

Boschetti dodał, że większość funduszy na inwestycje Fiat zamierza uzyskać redukując koszty, między innymi poprzez ograniczenie zapasów i tworzenie wspólnych struktur z GM. Jako przykład podał wspólne finansowanie produkcji nowego silnika dieslowskiego przez Fiata i GM.

Fiat Auto Poland SA jest największym w Polsce producentem samochodów. Firma zatrudnia ponad 3.000 osób. W ubiegłym roku Fiat Auto Poland wykazał stratę w wysokości 289,3 mln zł.

inwestycje
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)