Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Porozumienie w sprawie Daewoo-FSO - "przyklepane"

0
Podziel się:

Skarb Państwa, polskie banki wierzyciele Daewoo-FSO, Daewoo Motor Company, Eximbank, MG Rover i Daewoo-FSO zawarły porozumienie dotyczące przyszłości żerańskiej firmy - poinformował wiceminister gospodarki i pracy Maciej Leśny

.

"Daewoo-FSO utworzyła spółkę NSC, co stanowiło pierwszy krok w realizacji projektu; doprowadzono do porozumienia między bankami krajowymi w kwestii parytetu udziałów; zapewniono inwestorom możliwość otrzymania gwarancji rządowych" - poinformował Leśny w czwartkowym komunikacie, nie podając więcej szczegółów.

Brytyjski MG Rover, który negocjuje wejście do NSC, wyznaczył 14 lutego jako ostateczny termin na podjęcie decyzji w sprawie inwestycji na Żeraniu. Nowa spółka NSC ma powstać na bazie części majątku Daewoo-FSO. Jej powstanie i pozyskanie nowego inwestora branżowego ma uchronić żerańską fabrykę przed upadłością.

Na początku udziałowcem w NSC ma być Daewoo-FSO, potem udziały te mają zostać zbyte - w zamian za umorzenie całości lub części wierzytelności - Skarbowi Państwa, Daewoo Motor oraz polskim i koreańskim bankom wierzycielom.

Według wcześniejszych informacji, początkowo w NSC polskie banki - wierzyciele mają objąć 34,4 proc. udziałów, Skarb Państwa 28 proc., koreańscy wierzyciele 11,2 proc., a Daewoo Motor 26,4 proc.

Daewoo-FSO jest zadłużone na 591 mln zł w sześciu polskich bankach: BPH PBK, Banku Handlowym, Pekao SA, Millennium, ING Banku Śląskim i Kredyt Banku.

Wiceprezes MG Rover Group Nick Stephenson poinformował w środę PAP, że amerykańsko-arabski holding Amar jest potencjalnym inwestorem finansowym MG Rover Group w New Small Company. Firma ta miałaby zainwestować w projekt NSC 250 mln USD. W środę do Polski miał przyjechać wiceprezes biura Amar w Hamburgu.

Zarząd Daewoo-FSO podpisał akt założycielski NSC Sp. z o.o. i w środę złożył w sądzie wniosek o jej rejestrację. Kapitał spółki wynosi 50 tys. zł i może być podniesiony do końca grudnia tego roku.

Jednocześnie akcjonariusze Daewoo-FSO warunkowo zdecydowali o wniesieniu do NSC części majątku Daewoo-FSO, o wartości od 1,157 mld zł do 1,331 mld zł. Majątek, który ma wejść do NSC, to głównie składniki części produkcyjnej zakładu, m.in. tłocznia, spawalnia, lakiernia i montaż.

Zadłużenie krótkoterminowe Daewoo-FSO na koniec 2001 roku wyniosło 2,9 mld zł, a długoterminowe 1,9 mld zł. Strata netto Daewoo-FSO spadła w 2001 roku do 1,088 mld zł, z 2,028 mld zł w 2000 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)