Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sygnały Dnia - R.Klejnowski: IMGW ostrzegał o możliwym oblodzeniu przed startem śmigłowca

0
Podziel się:

Wicedyrektor Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej doktor Ryszard Klejnowski potwierdził, że jego instytut przestrzegał przed możliwym wystąpieniem oblodzenia przed startem śmigłowca, który rozbił się z premier. Według gościa "Sygnałów Dnia" Pierwszego Programu Polskiego Radia, komunikat ten nie został jednak odebrany przez wojskowe służby meterologiczne we Wrocławiu.

Ryszard Klejnowski przypomniał, że lotnictwo państwowe - w tym śmigłowce VIP - są osłaniane pod względem pogodowym przez wojskową służbę meteorologiczną, a nie Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Zapewnił, że jego instytut dochował należytej staranności i przekazał ostrzeżenie o złej pogodzie, natomiast nieciągłość musiała powstać na styku osłony między służbami cywilnymi i wojskowymi.

Prognoza pogody na przelot z Wrocławia do Warszawy, wystawiona przez jego biuro przewidywała w drugiej połowie trasy słabe i umiarkowane oblodzenie w chmurach. Według IMiGW, komunikat został zamówiony przez lotniskową stację meteorologiczną na wrocławskim lotnisku Strachowice.

Rządowy helikopter rozbił się koło Warszawy wieczorem 4 grudnia. Kilka osób znajdujących się na pokładzie śmigłowca, w tym premier Leszek Miller, zostało rannych.

W piątek komisja powołana przez szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego generała Czesława Piątasa poinformowała, że rozważa dwie hipotezy dotyczące przyczyny wypadku śmigłowca: oblodzenie wlotów powietrza do silników i złą jakość paliwa. Specjaliści wykluczyli niesprawność silników. Nie może być również mowy o błędzie pilota.

Ostateczne ustalenia mają być znane w połowie stycznia.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)