Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Cyfrowy Polsat przyśpieszył. Klientów niby mniej, ale dużo więcej usług

10
Podziel się:

Choć w ciągu roku liczba klientów Cyfrowego Polsatu spadła o ponad 70 tysięcy, to ci wierniejsi korzystają z dużo większej liczby usług. Koncentracja na klientach multiplay zwiększa zyski kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka spółki.

Cyfrowy Polsat skupił się na klientach multiplay
Cyfrowy Polsat skupił się na klientach multiplay (PAP, delmanowicz)

Nie można powiedzieć, że rynek zszokowany jest wynikami Cyfrowego Polsatu, bo ich ogłoszenie podwyższyło kurs o niecały jeden procent w czwartek. Ale pamiętając, że od czerwca akcje zyskały 7 proc., to najwyraźniej na większy zachwyt rynku trzeba obecnie bardziej zasłużyć.

Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 263,6 mln zł i był o 12 proc. wyższy niż rok temu, a zarazem o 11 proc. wyższy niż oczekiwali analitycy ankietowani przez PAP. Przychody wzrosły o 12 proc. rok do roku do 2,92 mld zł i były drugie najwyższe w historii spółki.

Zobacz też: "Newsroom", nowy program Wirtualnej Polski w Polsat News

Cyfrowy Polsat przy tym nie musi bardzo przejmować się stopniową utratą liczby klientów, bo ci, którzy nie dali się zwieść konkurencji, wykupują dużo więcej usług, przez co zostawiają w firmie więcej pieniędzy. Liczba klientów usług kontraktowych spadła rok do roku o 71,6 tys. do 5,65 mln. Ale liczba sprzedanych tej grupie usług wzrosła o aż 522 tys. do 14,45 mln.

Średni przychód na klienta kontraktowego wzrósł przez to o 50 gr miesięcznie rok do roku do 83,4 zł, co przy skali działalności Cyfrowego Polsatu potrafi zrobić różnicę.

O 40 gr rosły rachunki klientów usług pre-paid, i być może dlatego ich liczba rok do roku spadła o 162 tys. do 2,61 mln. Cyfrowy Polsat ewidentnie stawia na tych, którzy przenoszą wszystkie rachunki z różnych usług do niego, co widać m.in. po treści jego reklam.

Spółka chwali się wzrostem liczby klientów, korzystających z wielu usług (multiplay) o aż 243 tys. rok do roku. To najwyraźniej stabilizuje przychody i bardziej przywiązuje klientów do spółki, bo wskaźnik odejść (churn) zszedł do najniższego poziomu w historii.

Polsat zwiększa oglądalność

Tak wygląda podstawowy biznes Cyfrowego Polsatu, ale nie można przecież zapominać o telewizji Polsat. 34 kanały Polsatu zwiększyły oglądalność do 24,94 proc. z 24,16 proc. rok temu, z czego główny kanał do 11,38 proc. z 11,14 proc.

Polsat chwali się wzrostem przychodów z reklam telewizyjnych. choć niewielkim, bo o 0,8 proc. rdr w pierwszym półroczu, to jednak towarzyszył temu spadek w reklamie telewizyjnej o 1,8 proc. Udział kanałów Polsatu w rynku reklamy dzięki temu wzrósł do 27,6 proc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
Emeryt
5 lata temu
Nie dziwie sie Panie Solorz jezeli Pan zatrudnia takie osoby jak Jankowski ,ktory krzycz\y ,przerywa manipuluje zachowuje sie jak partyjny Pisowiec jest totalnie stronniczy czy jak Rymanowski ktory postępuje podobnie
Marcin G
5 lata temu
Każda inna telewizja czy inne usługi tylko nie polsat, po pozbyciu się ich telewizji zapomniałem od 8 lat co to jest i do czego słuzy numer telefonu do biura obsługi klienta. Przy polsacie numer ze wszelkimi danymi potrzebnymi był przyklejony do dekodera...
Irena
5 lata temu
POLSAT BRAWO pomaga ludziom jest bardziej obiektywny 10x ni klamliwy TVN
kos
5 lata temu
namawiaja ludzi do parkietów ale za tym nie idzie modernizacja sieci i to sie dzieje na wsiach gdzie często nie mozna sie polączyc z intetnetem i polaczenia glosowe tez sa zrywane? z czego sie cieszą? ja nie jestem naiwniakiem i nie mam abonamentu zadnego wiec czas cwaniakow opuscic
Koll
5 lata temu
Wszyscy powinni zrezygnować z oglądania polsatu. Kasę z podatków zostawia na Malcie bo tam się rozlicza, to niech im wyświetla swoje programy. Trzeba korzystać z tego co jest dobre dla nas wszystkich bo inaczej wszyscy będą mieli kasę, a my tylko robotę.