Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

SKM nie zdąży z modernizacją wszystkich kolejek na Euro2012

0
Podziel się:

Modernizacja 21 składów trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej na styl metro i samolotowy przedłuży się mimo wyboru kolorystyki wnętrz. Zamiast podpisać umowę na modernizację w czerwcu, przeniesiono termin na koniec sierpnia. Na Euro2012 zamiast wyremontowanym taborem, kibice będą więc jeździć starym.

SKM nie zdąży z modernizacją wszystkich kolejek na Euro2012

Po kłopotach z przetargiem na remont kolejek - Urząd Zamówień Publicznych zakwestionował procedury w przetargu, które częściowo zostały oddalone - spółka SKM podpisze umowę z NEWAG-iem z Nowego Sącza. Wartość remontu - 139 mln zł. I chociaż ta oferta była dużo niższa od bydgoskiej Pesy (193 mln zł), to i tak władze SKM zaskoczyła wysokość kosztów. Tak zapowiadano kapitalny remont SKM... w listopadzie 2010 - Nadal zbieramy potrzebne środki, bo wysoki koszt remontu był dla nas dużym zaskoczeniem. Finiszujemy sprawy związane z pozyskaniem koniecznego kredytu - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. Dyrekcja przewoźnika zamierza wyemitować specjalne obligacje, o czym rozmawia z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Przesunięcie terminu podpisania umowy przetargowej oznacza też, że nie wszystkie zmodernizowane kolejki dotrą do Trójmiasta na Euro2012 jak było w pierwotnych planach SKM. - Znowu blamaż - komentuje Adam z Sopotu. - Europejscy kibice, szczególnie ci z Niemiec, będą mogli
zobaczyć, jak ich stare kolejki podmiejskie sobie jeszcze radzą na polskim demobilu. Zmodernizowane wagony mają mieć w części wygląd metra, czyli z siedzeniami wzdłuż okien, a w części ustawienie samolotowe, czyli siedzenia w poprzek korytarza, po cztery w rzędzie. Zlikwidowane zostaną przedziały służbowe i pojawią się m.in. przyciski do otwierania drzwi, pomosty dla niepełnosprawnych oraz monitoring, a także system głosowego powiadamiania o stacjach, itp. SKM jakby na uboczu opóźnionego przetargu na modernizację, zorganizowała na swojej stronie internetowej głosowanie na kolor wnętrz "nowych" kolejek. Odzew był słaby, na ok. 100 tys. przewożonych dziennie mieszkańców Trójmiasta, w głosowaniu wzięło udział 2140 ludzi. 710 internautów (33 proc. głosujących) opowiedziało się za wystrojem zielonkawoniebieskim (tzw. morskim). W tym kolorze mają być obicia siedzeń, a także elementami podłogi i sufitu. Na drugim miejscu znalazł się kolor zielony (18 proc.), a na trzecim szaro-zielony (13 proc.). Był jeszcze
szaro-wrzosowy, szaro-pomarańczowy, wrzosowy, a także pomarańczowy, który jednak cieszył się najmniejszym poparciem (6 proc.). - Paleta proponowanych zestawień kolorów była szeroka, ale naszą intencją było to, aby każdy mógł znaleźć odpowiadającą mu estetykę - wyjaśnia Marcin Głuszek. Czytaj także: Jaki kolor mają mieć nowe SKM-ki

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)