Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Berlin targi turystyczne podsumowanie

0
Podziel się:

W Berlinie kończą się największe na świecie targi turystyczne - ITB Berlin 2011. Impreza, która trwała przez cały mijający tydzień, zgromadziła kilkaset tysięcy osób ze wszystkich kontynentów.

Do stolicy Niemiec przyjechało ze 188 krajów ponad 11 tysięcy wystawców: organizacje turystyczne i sportowe, hotelarze i przedstawiciele słynnych, oraz mniej znanych kurortów. Ekspozycje zajmują ogromną powierzchnię Messe Berlin; ponad 160 tysięcy metrów kwadratowych .Aby dotrzeć do odległych zakątków, trzeba poruszać się 4. specjalnymi liniami busów, kursujących regularnie pomiędzy odległymi budynkami.

Na tle tak wielu krajów przedstawiających swoje najlepsze oferty bardzo trudno się wyróżnić, ale Polska miała w tym roku dobrą i bardzo widoczną promocję, jako kraj partnerski ITB Berlin 2011. Szczególnie intensywnie promują się miasta , w których będą rozgrywać się mistrzostwa piłkarskie Euro2012, czyli Warszawa Poznań Gdańsk Wrocław. W Berlinie są też regionalne organizacje turystyczne, hotele i uzdrowiska oraz kurorty SPA.
Wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska ocenia, że promocja Polski jako kraju partnerskiego będzie przynosić długotrwałe efekty. Minister Sobierajska podkreślała, że Polsce szczególnie zależało na zaprezentowaniu swoich możliwości w związku z Euro 2012. W jej ocenie entuzjaści piłki nożnej i tak są gotowi przyjechać do Polski, nawet nie mając biletów na mecze.. Da takich turystów w każdym z miast Euro przygotowano specjalne strefy kibica, gdzie można będzie oglądać mecze na telebimach. Katarzyna Sobierajska powiedziała, że ruch turystyczny również po Euro 2012 powinien się utrzymać, dzięki spodziewanemu "efektowi barcelońskiemu". Warszawa, Gdańsk, Poznań i Wrocław na swoich stoiskach w Berlinie rozdają foldery budowanych stadionów, informacje o hotelach i atrakcjach kulturalnych, oraz o imprezach towarzyszących Euro2012. .. Zapewniają gości także o tym, ze łatwo będzie się przemieszczać między miastami w których będą odbywać się mecze. Ma być gotowa specjalna karta komunikacyjna której
wykupienie jest opłatą za przejazdy wszystkimi rodzajami transportu . Również inne regiony starają się zwrócić uwagę odwiedzających na swoje oferty. Krakowscy wystawcy przypominają, ze poza zabytkami miasto ma szereg innych atrakcji jak imprezy kulturalne i sportowe oraz znakomitą bazę hotelową i rozrywkową. Lubelszczyzna promuje swoje zabytki oraz walory przyrodnicze, podobnie regiony zachodniopomorski i kujawski. Także polskie uzdrowiska starają się zaistnieć na rynku niemieckim oraz krajów sąsiednich. Anna Brzózko - Jaworska z uzdrowiska Świeradów Zdrój zaznacza, że uzdrowisko nie podpisało teraz żadnych kontraktów, ale były liczne spotkania i rozmowy biznesowe z potencjalnymi partnerami. Takie spotkania przynoszą zawsze efekty, ale po pewnym czasie -powiedziała Anna Brzósko - Jaworska. Do niemieckich klientów swoje propozycje kieruje także zespół uzdrowisk z regionu kłodzkiego: Polanica, Duszniki i Kudowa- Zdrój.
Polskie plakaty i billboardy oraz flagi z logo Polskiej Organizacji Turystycznej są widoczne we wszystkich najważniejszych miejscach Berlina. Na promocję Polski jako kraju partnerskiego ITB Berlin 2011 Polska Organizacja Turystyczna przeznaczyła łącznie około 12 milionów złotych, promocja częściowo była sfinansowana z funduszy unijnych. Pieniądze mają zwrócić się podczas Euro 2012, do Polski ma wtedy przyjechać - jak szacuje resort sportu i turystyki - do najmniej o milion turystów więcej niż zwykle.
Do soboty Targi turystyczne w Berlinie były miejscem spotkań branżowych. W weekend hale wystawowe są otwarte dla zwykłych turystów.

Informacyjna Agencja Radiowa

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)