Pomimo zaproszenia w debacie nie wzięli udziału przedstawiciele stołecznych władz. Jak zaznaczał Krzysztof Chwalibóg, bez politycznej woli, nie uda się dostosować miejskiej przestrzeni do potrzeb niepełnosprawnych.
O przeszkodach jakie napotykają w poruszaniu się po Warszawie niepełnosprawni mówił Mateusz Ciborowski z Polskiego Związku Niewidomych. Zwracał uwagę, między innymi na brak sygnalizacji dźwiękowej na wielu skrzyżowaniach a także uszkodzone platformy dla niepełnosprawnych w niskopodłogowych autobusach.
Z kolei Zbigniew Chęć z Zarządu Transportu Miejskiego zapowiedział, że ZTM będzie zabiegał o fundusze na pełne dostosowanie pierwszej linii metra do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zapowiedział też, że wykonawcy drugiej linii metra będą mieli obowiązek konsultacji ze środowiskami osób niepełnosprawnych na etapie projektowania nowych stacji. Przedstawiciel ZTM ze zrozumieniem odniósł się także do postulatu niewidomych aby w zimę nie obowiązywał w komunikacji miejskiej tak zwany ciepły guzik. Nieotwierające się na każdym przystanku drzwi dezorientują bowiem niewidomych pasażerów.
Rzecznik Metra Warszawskiego zapowiedział natomiast, że na wszystkich stacjach nadawane będą komunikaty o kierunku z którego nadjeżdża pociąg. Obecnie system znajduje się na nowowybudowanych stacjach odcinka bielańskiego.
Radio Euro zorganizowało swą audycję w dniu otwarcia nowych stacji metra - po 25 latach podziemna kolejka dojedzie dziś po raz pierwszy do końcowego przystanku przy Hucie Warszawa.