Zdaniem organizatorów kampanii, coraz trudniej jest pogodzić obowiązki rodzinne i zawodowe. Ponadto badania przeprowadzone przez Instytut Synovate wskazują, że tylko 2 procent pytanych o wspólne spędzanie czasu z partnerem wymieniło rozmowę. Stąd pomysł aby w trakcie kampanii szczególny nacisk położyć na komunikację w rodzinie.
W ramach kampanii, fundacja organizuje warsztaty dla rodziców, których celem jest wypracowanie umiejętności aktywnego słuchania oraz ustalenia priorytetów w życiu rodzinnym i zawodowym. Dobra komunikacja w rodzinie i umiejętność rozmowy są kluczem nie tylko dla udanych relacji wewnątrz rodziny, ale także dla skutecznego i sprawiedliwego dzielenia czasu między dom a pracę - podkreśla trenerka warsztatów Katarzyna Bryczkowska-Kiraga.
Komunikacja w rodzinie, to nie tylko rozmowa między partnerami, ale także między rodzicami i dziećmi. Zdaniem Sylwi Hutnik z Fundacji MaMa, często rozmowy te są zdawkowe i nie mówią nam nic o naszym dziecku. Dlatego też powinniśmy poprzez komunikację stale rozwijać relacje z dziećmi.
Na wrzesień zaplanowany został drugi etap kampanii skierowany do pracodawców. Celem będzie działanie na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn na rynku pracy, a także podnoszenia kwalifikacji obojga rodziców.