W 18 polskich miastach wieczorem 180 wolontariuszy w 54 klubach będzie zachęcać kierowców, szczególnie młodych, by nie pili alkoholu, jeśli mają zamiar wrócić swoimi pojazdami do domu.
Michał Kopacki, prezes Fundacji KRZYŚ - organizator kampanii w Polsce wyjaśnia, że założeniem akcji jest, by goście wybrali ze swego grona "odpowiedzialnego kierowcę", który do końca zabawy pozostanie trzeźwy. Osoby uczestniczące w akcji otrzymają niebieskie opaski, które będą im przypomniać o zachowaniu trzeźwości. Wychodząc z klubu, będą mogli poddać się badaniu alkomatem. Jeślil wynik będzie negatywny, otrzymają upominki od Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie i Fundacji Krzyś, współpracujących na rzecz trzeźwości na drogach.
W regionie lubelskim partnerami kampanii są kluby Hades w Lublinie i K2 w Chełmie. Tam też wolontariusze dysponować będą opaskami i ewentualnymi nagrodami dla wytrwałych w trzeźwości kierowców.