Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Banki: Prawie 90 proc. Polaków zadowolonych z usług swojego banku

0
Podziel się:

Prawie 90 proc. Polaków jest zadowolonych z usług
bankowych, a 6 proc. badanych zrezygnowało w ciągu ostatniego roku
z usług jakiegoś banku - wynika z badania Instytutu Pentor,
przygotowanego na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP).

Prawie 90 proc. Polaków jest zadowolonych z usług bankowych, a 6 proc. badanych zrezygnowało w ciągu ostatniego roku z usług jakiegoś banku - wynika z badania Instytutu Pentor, przygotowanego na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP).

Z banków korzysta 54 proc. ogółu badanych. W środowisku studenckim z usług bankowych korzysta 83 proc. studentów. Istotne znaczenie przy wyborze banku ma prostota i szybkość usług bankowych - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronach internetowych ZBP.

Przy ocenie banków, 79 proc. Polaków deklaruje, że najważniejszym czynnikiem jest jakość produktów i usług.

Jako zalety sektora bankowego najczęściej wymieniane są: szeroka sieć placówek oraz bogata i różnorodna oferta produktów i usług bankowych. 65 proc. Polaków uważa, że banki oferują szeroki asortyment produktów i usług. Wysoko oceniane są również kadry polskiej bankowości - 60 proc. badanych stwierdza, że w bankach pracują dobrzy fachowcy.

Polacy deklarowali, że rola banków zwiększyła się w ciągu ostatnich 10 lat.

Porównanie wyników badań postrzegania banków w latach 1998-2006 prowadzonych przez Pentor wskazuje, że obecnie w większym stopniu niż w latach poprzednich banki postrzegane są jako potrzebne, bezpieczne, przyjazne, pewne, godne zaufania i uczciwe.

Banki cieszą się bardzo dobrą ogólną opinią na tle innych podmiotów rynku finansowego, nieznacznie ustępując pod tym względem NBP.

Powszechnie uznaje się banki za konieczny element do rozwoju kraju, jednak Polacy uważają, że ich liczba jest wystarczająca. Dostrzegany jest przy tym fakt, iż banki konkurują pomiędzy sobą, a zjawisko konkurencji nasila się.

Większość badanych zna osobiście lub słyszała o osobach, bądź firmach, którym banki pomogły zrealizować plany.

ZBP podaje, że bardziej doświadczeni klienci stawiają wyższe wymagania przed bankiem, ale jednocześnie wyżej oceniają banki niż osoby niekorzystające z usług banków.

Polacy lubią zarządzać własnymi pieniędzmi, jednak przeciętnie orientują się w zagadnieniach gospodarczych, a usługi i produkty bankowe często okazują się dla nich zbyt skomplikowane. Respondenci często wskazywali, iż czują się zagubieni na rynku finansowym, oceniając swoją wiedzę o produktach i usługach bankowych relatywnie nisko. Preferują proste i szybkie rozwiązania. Natomiast skomplikowane produkty budzą obawy zarówno osób korzystających, jak i nie korzystających z produktów bankowych.

Do najpowszechniejszych źródeł wiedzy na temat sektora finansowego zaliczają się telewizja i prasa, ale także własne doświadczenia wynikające z osobistych kontaktów. Większość badanych ocenia, iż informacje na temat banków w mediach są powierzchowne, niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, mało interesujące.

Pentor przeprowadził badanie pod koniec marca br. Sprawdzał w nim oceny sektora bankowego i zainteresowanie Polaków gospodarką. Celem badań była też ocena wpływu oraz skutków bieżących wydarzeń na postrzeganie banków w Polsce. Projekt badawczy obejmował pomiary dokonywane w pięciu grupach respondentów: opinia publiczna, przedsiębiorcy, liderzy opinii, studenci, pracownicy banków.

Pentor przeprowadził badanie na próbie ponad 2 tys. osób: 1006 z nich reprezentowało opinię publiczną, 218 osób to studenci, 500 - przedsiębiorcy, 200 - liderzy opinii (politycy, samorządowcy, dziennikarze), 200 - pracownicy banków. (PAP)

banki
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)