Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GIF nakazał wycofanie reklamy szczepionki przeciwko pneumokokom

0
Podziel się:

Główny inspektor farmaceutyczny Zofia Ulz
zdecydowała, że reklama szczepionki przeciwko pneumokokom,
przedstawiająca m.in. umierające dziecko, nie może być emitowana w
mediach - poinformował PAP we wtorek rzecznik Ministerstwa Zdrowia
Paweł Trzciński.

*Główny inspektor farmaceutyczny Zofia Ulz zdecydowała, że reklama szczepionki przeciwko pneumokokom, przedstawiająca m.in. umierające dziecko, nie może być emitowana w mediach - poinformował PAP we wtorek rzecznik Ministerstwa Zdrowia Paweł Trzciński. *

Reklama przedstawiała ciężko chore dziecko i rozpaczającą matkę. Kadrom towarzyszyło hasło: "Nie pozwól, aby twoje szczęście zniknęło".

"Reklama szczepionki została tak skonstruowana, żeby wywołać u odbiorcy strach i wrażenie, że jak nie kupi się produktu, to na pewno będzie nieszczęście. Co więcej nakłaniała do kupna produktu dostępnego tylko na receptę" - wyjaśnił Trzciński. "To niezgodne z prawem" - dodał.

Decyzja w tej sprawie została przekazana Telewizji Polskiej, która emitowała reklamę, a także producentowi szczepionki - firmie Wyeth.

Pneumokoki powodują zakażenia górnych i dolnych dróg oddechowych, mogą prowadzić do zapalenia płuc, posocznicy (sepsy), czy też groźnego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Pneumokoki wywołują wiele zagrażających życiu i zdrowiu powikłań. Jak wynika z danych WHO, infekcje pneumokokowe szczególnie zagrażają osobom powyżej 65. roku życia oraz dzieciom poniżej 2. roku życia. (PAP)

ktt/ bno/ jra/

reklama
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)