Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GIODO. Kolejne porozumienie branżowe o ochronie danych osobowych

0
Podziel się:

Porozumienie o współpracy w zakresie ochrony danych osobowych podpisali we
wtorek w Warszawie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) dr Wojciech R. Wiewiórowski
i prezes Polskiego Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) Jakub Faryś.

Porozumienie o współpracy w zakresie ochrony danych osobowych podpisali we wtorek w Warszawie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) dr Wojciech R. Wiewiórowski i prezes Polskiego Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) Jakub Faryś.

Porozumienie, którego przygotowanie trwało dwa lata, ma ułatwić firmom motoryzacyjnym zgodne z prawem prowadzenie baz danych osobowych m.in. klientów salonów i serwisów samochodowych.

Integralną częścią porozumienia o współpracy, podpisanego przez PZPM i GIODO jest "Kodeks dobrych praktyk w zakresie ochrony danych osobowych klientów i potencjalnych klientów".

Kodeks zawiera słownik podstawowych pojęć z zakresu ochrony danych osobowych, przybliża zasady należytego ich zabezpieczenia. Wskazuje także, jakie obowiązki - wynikające z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, spoczywają na firmach z sektora motoryzacyjnego, które są administratorami takich danych.

Jak wyjaśnił Wiewiórowski, firmy z sektora motoryzacyjnego, m.in. producenci oraz sprzedawcy i serwisy samochodowe, gromadzą wiele informacji o klientach i ich pojazdach i w ich interesie jest, by tworzone w ten sposób bazy były zarządzane zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami.

Wyjaśnił, że wśród danych podlegających ochronie tak jak dane osobowe są też np. parametry techniczne kupowanych przez klientów pojazdów, to czy kupili je za gotówkę czy na kredyt, jakie kupili ubezpieczenie itp.

"Dealerzy sprzedając polisy, uzyskują informacje o ewentualnych kradzieżach, wypadkach, naprawach. Znają także dane gromadzonych w urządzeniach elektronicznych pojazdów np. tras przejazdu, parkowania. Rejestracja takich danych także musi podlegać ochronie" - wyjaśnił szef GIODO.

W piątkowej uroczystości wzięli udział - oprócz sygnatariuszy porozumienia - reprezentanci firm członkowskich PZPM oraz przedstawiciele krajowych organizacji motoryzacyjnych, m.in. Związku Dealerów Samochodów, Polskiej Izby Motoryzacji oraz Związku Producentów Pojazdów i Nadwozi.

PZPM jest największą polską organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzesza 50 firm: producentów i przedstawicieli producentów samochodów, motocykli, skuterów oraz producentów nadwozi.

GIODO to powołany ustawą z 29 sierpnia 1997 r. organ stojący na straży przysługującemu każdemu prawa do ochrony danych osobowych. GIODO kontroluje czy dane takie są przetwarzane zgodnie z prawem. (PAP)

adma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)