Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ME-2012 - na gdański stadion głównie pociągami SKM

0
Podziel się:

Kibice wybierający się na gdański stadion, zgodnie z rekomendacjami
organizatorów, korzystali głównie z pociągów SKM. Tuż przed meczem Hiszpania-Włochy były one
wypełnione do ostatniego miejsca stojącego.

Kibice wybierający się na gdański stadion, zgodnie z rekomendacjami organizatorów, korzystali głównie z pociągów SKM. Tuż przed meczem Hiszpania-Włochy były one wypełnione do ostatniego miejsca stojącego.

"Szacujemy, że dowieziemy na stadion, który liczy sobie 40 tysięcy miejsc, 25 tysięcy kibiców. Do tej chwili - na 20 minut przed meczem, przewieźliśmy już ok. 20 tys. ludzi. W szczycie pociągi byłe wypełnione po brzegi" - powiedział PAP Bartłomiej Buczek z zarządu SKM, który w niedzielę osobiście kierował pracą swoich ludzi na peronie gdańskiego dworca.

Pierwszy pociąg SKM odjechał z peronu 3 gdańskiego dworca tuż po godzinie 13. Kolejne odjeżdżały co 12 minut, a mniej więcej godzinę przed meczem częstotliwość ich kursowania zwiększono do 8 minut. Pociągi były wyjątkowo długie: każdy złożony był z trzech składów. Pierwsze zabrały na stadion niewielu kibiców. Dopiero około godz. 15 fani futbolu zaczęli opuszczać historyczne centrum miasta i grupami przemieszczali się w stronę oddalonego o kilkaset metrów dworca. Największy ruch panował tam między godz. 16 a 17.

Mimo tłoku osoby wybierające się na stadion nie gubiły się ani na dworcu - tam na odpowiedni peron kierowali ich wolontariusze, straż miejska oraz pracownicy kolei, ani też na samym peronie. Przy każdych drzwiach pociągu stał pracownik SKM znający angielski, a czasem też inny język obcy, który odpowiadał na pytania pasażerów i dbał o ich bezpieczeństwo.

W każdym składzie było dwóch kierowników pociągu i konduktor, którzy odpowiadają za pasażerów po zamknięciu drzwi pociągu. Podróż z dworca na stadion jest bezpłatna. Zajmuje około 6 minut. Pociągi nie zatrzymują się nigdzie po drodze. Aby usprawnić jazdę, w każdym składzie jest dwóch maszynistów - na czole i z tyłu pociągu. Sprawia to, że tuż po przybyciu na miejsce skład może niemal natychmiast ruszyć w drogę powrotną.

Gdańska SKM ma już pierwszych zagranicznych fanów. "Większość pociągów wraca ze stadionu na dworzec pusta, ale przez jakiś czas podróżowała nimi grupka hiszpańskich kibicek. Dziewczyny jeździły sobie w tą i z powrotem" - powiedział Buczek.

Oprócz SKM kibiców przewozi na stadion specjalna linia autobusowa C2 kursująca spod lotniska. Uruchomiono też dwie linie tramwajowe - nr 60 i 94. SKM jest jednak najwygodniejszym środkiem transportu dla kibiców: tramwaje dojeżdżają tylko w pobliże stadionu, sporą część drogi trzeba pokonać pieszo, natomiast SKM dowozi pasażerów na peron oddalony zaledwie o 300 metrów od stadionu. Peron ten został zbudowany specjalnie z myślą o turnieju, a pociągi jeżdżą po - nieczynnej przez kilka ostatnich lat, uruchomionej także przy okazji Euro linii kolejowej. (PAP)

aks/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)