Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nie zakończył się proces w sprawie lawiny pod Rysami popr.

0
Podziel się:

Przed Sądem Okręgowym w Katowicach nie
zakończył się we wtorek proces Mirosława Sz., nauczyciela
geografii i opiekuna wycieczki tyskich licealistów, których w
styczniu 2003 roku pod Rysami porwała lawina. Sąd, mimo
zakończenia przewodu, nie zdecydował się wydać wyroku, motywując
to wagą sprawy.

Przed Sądem Okręgowym w Katowicach nie zakończył się we wtorek proces Mirosława Sz., nauczyciela geografii i opiekuna wycieczki tyskich licealistów, których w styczniu 2003 roku pod Rysami porwała lawina. Sąd, mimo zakończenia przewodu, nie zdecydował się wydać wyroku, motywując to wagą sprawy.

Podczas wtorkowego przesłuchania Sz. przyznał się do zaniedbań, które w konsekwencji doprowadziły do tragedii. Nauczyciel przyznał się m.in. do popełnienia błędu, że nie skonsultował z ratownikiem TOPR swojej decyzji o wyjściu w góry przy pogorszonych warunkach pogodowych, że nie miał uprawnień do prowadzenia w góry grup, których liczebność przekracza 10 osób. Gdy zdarzyła się katastrofa, jego grupa liczyła 11 osób.

Oskarżony podczas poprzedniej rozprawy - 1 marca - zaproponował dobrowolnie poddanie się karze, w wysokości dwóch lat pozbawienia wolności w zawieszeniu na cztery oraz zakazu prowadzenia wycieczek. Na zaproponowaną przez obrońcę Sz. karę zgodzili się prokurator i oskarżyciel posiłkowy - jeden z rodziców dzieci, które zginęły w lawinie. Zażądali jednak, by oskarżony nie mógł organizować ani kierować jakimikolwiek wycieczkami turystycznymi przez okres czterech lat.

Na żądanie oskarżycieli Sz. zgodził się, jednak sąd nie zdecydował się we wtorek wydać wyroku; odroczył jego wydanie do 18 kwietnia.

W pierwszym procesie, w marcu ub. roku, nauczyciel nie przyznał się do winy. Sąd skazał wtedy Sz. na rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. W listopadzie Sąd Apelacyjny w Katowicach uchylił ten wyrok. (PAP)

mtb/ bno/

15:31 06/04/11

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)