Unijna komisarz ds. rolnictwa Mariann Fischer Boel powiedziała w niedzielę, że przewiduje przeznaczenie "100 milionów euro" na promowanie spożycia owoców i warzyw, zwłaszcza przez dzieci, w krajach Unii Europejskiej.
Na kampanię promowania owoców i warzyw będzie potrzeba około 100 mln euro - powiedziała pani Fischer Boel dziennikarzom na marginesie spotkania unijnych ministrów rolnictwa, które odbywa się w niedzielę w Moguncji.
Owocowo-warzywna kampania ma na celu zwłaszcza walkę z nadwagą i otyłością wśród młodzieży i stanowi część prowadzonej reformy wsparcia dla sektora owoców i warzyw.
Koszt projektowanego programu będzie współfinansowany w równych częściach przez kraje członkowskie - powiedziała pani Fischer Boel.
W czerwcu kraje członkowskie UE mają zatwierdzić reformę sektora owoców i warzyw, obejmującą m.in. stopniowe zmniejszenie dotacji do ich produkcji.
Unijne wsparcie w sektorze owoców i warzyw wynosi 1,5 mld euro rocznie, w ramach dopłat dla rolników.
Według danych KE na nadwagę cierpi w UE ponad 100 milionów osób - 27 proc. mężczyzn i 38 proc. kobiet. W ostatnich latach otyłość i nadwaga zaczynają coraz częściej dotyczyć dzieci. Szacuje się, że rocznie 400 tys. dzieci zaczyna chorować na otyłość. (PAP)
klm/ kar/ 4248, arch.