Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 20 września godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 20 września godz. 20

Anwil

Zarząd włocławskiego Anwilu ponownie wezwał akcjonariuszy mniejszościowych, których akcje podlegają przymusowemu wykupowi, do ich złożenia w nieprzekraczalnym terminie do 9 października 2012 r. pod rygorem ich unieważnienia na podstawie art. 358 Kodeksu spółek handlowych.

Jak poinformował Anwil w czwartkowym komunikacie, chodzi o akcjonariuszy, którzy akcji podlegających wykupowi nie złożyli w spółce, za pośrednictwem Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA. Poprzedni termin wezwania minął 9 września.

Anwil przypomniał, że 19 września w Monitorze Sądowym i Gospodarczym ukazało się ogłoszenie z ponownym wezwaniem w sprawie przymusowego wykupu akcji spółki.

Uchwałę w sprawie przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych Zwyczajne Walne Zgromadzenie Anwilu przyjęło 27 lipca 2012 r.

Zobowiązanym do wykupienia akcji jest PKN Orlen, akcjonariusz większościowy Anwilu, posiadający obecnie 99,54 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki; 0,46 proc. to akcjonariat rozproszony. Cena wykupu jednej akcji została ustalona przez biegłego na 118,29 zł.

Anwil jest jednym z wiodących w Polsce zakładów w sektorze Wielkiej Syntezy Chemicznej. Spółka jako jedyna w kraju produkuje suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji granulatów, profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych, a nawet drobnego sprzętu medycznego. Anwil jest też znaczącym producentem nawozów azotowych - saletry amonowej i saletrzaku.

OT LOGISTICS

Firma logistyczna OT Logistics (dawniej Odratrans) złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny w związku z planowanym debiutem na warszawskiej giełdzie - podała spółka w komunikacie prasowym.

Jak informowała wcześniej spółka, środki z emisji akcji mają zostać przeznaczone na inwestycje w portach Trójmiasta oraz budowę dwóch kolejowych terminali kontenerowych: jednego na wschodniej granicy Polski i drugiego, koło Grodna.

Na początku tego roku spółka podawała, że z emisji spółka chciałaby pozyskać 60-80 mln zł.

OT Logistics to grupa transportowa skupiona wokół obszarów logistyki, transportu i spedycji.

Transport śródlądowy jest realizowany przez spółkę Odratrans w Polsce(transport na Odrze) oraz spółkę Deutsche Binnenreederei AG w Niemczech(Niemcy, obszar między Odrą a Renem). Z tego segmentu pochodzi około 40 proc. przychodów grupy. Działalnością śródlądową zajmuje się również, wchodząca w skład grupy spółka Żegluga Bydgoska, która prowadzi żeglugę na Wiśle.

Działalność spedycyjna, która również odpowiada za ok. 40 proc. przychodów grupy realizowana jest przez spółki Rentrans Cargo (spedycja morska i kolejowa) oraz Rentrans International Spedition (spedycja kolejowa, głównie transgraniczna).

Uzupełnienie działalności stanowią przychody z wykorzystania infrastruktury grupy, w skład której wchodzą udziały w Porcie Handlowym w Świnoujściu i porcie w Kołobrzegu oraz terminal kolejowy w Świsłoczy(Białoruś)i udziały w terminalu w Medyce. Grupa ma obecnie 46,2 proc. udziału w spółce Port Handlowy Świnoujście Sp. z o.o.. W czerwcu OT Logistics podpisała wstępną umowę na nabycie kolejnych 46,2 udziałów od DB Schenker Rail Polska S.A.

Właścicielami Odratrans są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz NPN II S.A. R.L. (Nova Polonia Natexis II - 25 proc.).

W pierwszym półroczu OT Logistics wypracowała 6,4 mln zł zysku netto, 14,4 mln zł zysku netto oraz 239,3 mln zł przychodów ze sprzedaży.

ROHLIG SUUS LOGISTICS

W październiku w podpoznańskim Tarnowie Podgórnym rozpocznie działalność nowy kompleks logistyczny firmy Rohlig Suus Logistics o powierzchni około 12 tys. 500 m kw. 25 proc. powierzchni stanowi terminal przeładunkowy - poinformowała w czwartek PAP rzecznik Agnieszka Haponik z biura prasowego firmy.

W porównaniu z dotychczasową siedzibą znacząco wzrośnie powierzchnia terminalowa, a liczba doków zostanie podwojona. Nowy obiekt będzie posiadał 27 doków w części terminalowej, z dodatkową zewnętrzną rampą dla samochodów dystrybucyjnych, oraz 12 doków załadowczych w części magazynu wysokiego składowania.

Jednocześnie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Oznacza to, że możliwości jednoczesnej obsługi samochodów wzrosną o blisko 240 proc. Istotną część inwestycji stanowi także magazyn o powierzchni 8 tys. 855 m kw. Podczas jego budowy zastosowano nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wpłyną na niższe koszty utrzymania obiektu, jak np. grubsza warstwa izolacyjna oraz oszczędnościowy system oświetleniowy. (PAP)

mb/ kpr/ kuc/ osz/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)