Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 23 września godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 23 września godz. 20

INFOSYS BPO POLAND

Kolejnych 200 osób zatrudni do jesieni przyszłego roku spółka Infosys BPO Poland świadcząca nowoczesne usługi dla biznesu Obecnie w firmie pracuje już ponad 1700 osób.

Infosys BPO Poland specjalizuje się w usługach dla biznesu z zakresu m.in. finansów i księgowości, obsługi procesów logistycznych, zarządzania bazami danych. Łódzkie Centrum świadczy usługi na rzecz klientów zewnętrznych.

Jak poinformowała spółka w poniedziałek PAP, zwiększenie zatrudnienia możliwe jest dzięki podpisaniu kontraktu z holenderską firmą AkzoNobel - czołowym na świecie producentem farb, powłok i chemikaliów specjalnych.

Dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe Krystian Bestry wyjaśnił, że Infosys będzie odpowiadał "za wdrożenie nowoczesnych rozwiązań zwiększających efektywność i optymalizujących procesy finansowo - księgowe firmy AkzoNobel". Dodał, iż w związku z kontraktem - w ciągu kolejnych 12 miesięcy - spółka zatrudni kolejnych 200 osób. Poszukiwani są specjaliści m.in. od finansów i księgowości, analiz finansowych, czy zarządzania projektami znający języki obce m.in. hiszpański, francuski, niemiecki, włoski czy szwedzki.

Aktualnie Infosys BPO Poland zatrudnia ponad 1,7 tys. specjalistów i jest największą jednostką firmy poza granicami Indii, świadczącą usługi BPO i ITO dla 48 krajów świata w 24 językach obcych.

W sierpniu bieżącego roku - w związku z rozszerzeniem swojej działalności w Łodzi - Infosys poinformował o planach zatrudnienia do końca 2013 roku dodatkowych 200 osób. Teraz dzięki podpisaniu kontraktu z AkzoNobel w spółce w ciągu 12 miesięcy pracę znajdzie kolejnych 200 osób.

Hinduska spółka informatyczna Infosys pojawiła się w Łodzi w październiku 2007 roku, kiedy przejęła - działające w tym mieście - Europejskie Centrum Usług Księgowych Philips. To jeden z największych przedstawicieli branży nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. W tej chwili łódzkie centrum jest największą jednostką Infosys poza granicami Indii, świadczącą m.in. usługi BPO dla 28 krajów świata.

Polska spółka należy do Infosys BPO Ldt., globalnego dostawcy zintegrowanych usług doradztwa biznesowego i technologicznego, outsourcingu i IT. Koncern zatrudnia ponad 149 tys. osób w 65 biurach oraz 74 centrach rozwoju, zlokalizowanych m.in. w USA, Indiach, Chinach, Australii, Japonii, na Bliskim Wschodzie, w Kanadzie oraz w Europie. Łączny przychód grupy w roku 2012 wyniósł ponad 6,9 mld dol.

ENEA

Enea wypowiedziała Infovide-Matrix wart 59,8 mln zł netto kontrakt na wdrożenie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK) i naliczyła karę umowną w wysokości 11,9 mln zł. W ocenie Infovide-Matrix odstąpienie jest bezpodstawne - poinformowała spółka w komunikacie.

"W ocenie Enea wykonawca nie realizował projektu zgodnie z założeniami. W szczególności kontrahent nie dostarczył systemu i niezbędnej infrastruktury w wyznaczonym terminie. W zamian wielokrotnie proponował wprowadzenie istotnych zmian warunków kontraktu, których Enea, w świetle przeprowadzonego przetargu, nie może zaakceptować" - poinformowała Enea w komunikacie prasowym.

Enea podała, że alternatywą wobec ISOK jest zbudowanie odpowiedniego narzędzia w oparciu o istniejące systemy informatyczne, co umożliwiłoby osiągnięcie gotowości w planowanym terminie.

W opinii Infovide-Matrix, oświadczenie Enea dotyczące odstąpienia od umowy jest bezpodstawne z uwagi na nieziszczenie się przesłanek uprawniających Enea do odstąpienia od umowy. Spółka ocenia, że naliczenie kar umownych jest bezzasadne, w związku z tym nie powinno to mieć wpływu na sytuację finansową.

"W zawiązku z nasza oceną, że odstąpienie jest bezskuteczne uważamy, że fakt ten nie wpłynie na sytuację finansową spółki. Na chwilę obecną nie wiemy, czy sytuacja ta znajdzie odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Będziemy o tym informować rynek na bieżąco" - powiedział PAP Jarosław Plisz, wiceprezes Infovide-Matrix.

Infovide-Matrix w komunikacie prasowym poinformował, że przesunięcia terminów w tym projekcie wiążą się z reorganizacją procesów sprzedażowych w Enei, zainicjowaną jeszcze przez poprzedni zarząd tej spółki.

"Fakt uzależnienia projektu ISOK od przebiegu takiego programu ani skala planowanej reorganizacji i jej wpływ na projekt ISOK nie zostały zakomunikowane w procesie przetargowym, ani przewidziane w stanowiącym część zapytania kontrakcie" - napisano w komunikacie prasowym.

Infovide-Matrix podał, że dotychczasowy koszt realizacji umowy wynosi 9,8 mln zł.

"W związku z powyższym, w przypadku braku porozumienia z Eneą co do warunków zakończenia współpracy zarząd Infovide-Matrix będzie dochodził ewentualnych roszczeń z tego tytułu, w szczególności roszczeń odszkodowawczych, na drodze sądowej" - napisano w komunikacie.

Infovide-Matrix we wrześniu 2012 r. podpisało z Eneą umowę na budowę i wdrożenie oraz utrzymanie Informatycznego Systemu Obsługi Klientów (ISOK), obejmującego system bilingowy i system CRM. Wynagrodzenie przewidziane w kontrakcie to ok. 59,78 mln zł netto.

Zgodnie z zapisami w umowie Infovide-Matrix zobowiązane jest do zapłaty na rzecz zamawiającego kary umownej, w przypadku niezakończenia któregokolwiek z etapów wdrożenia w terminie, w wysokości 0,1 proc. całości należnego wynagrodzenia za każdy dzień opóźnienia.

Realizacją projektu ISOK w Enei zainteresowane było m.in. Asseco Poland, ale w marcu 2012 r. wycofało się z przetargu. (PAP)

jaw/ seb/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)