Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 21

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 23 listopada godz. 21

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 23 listopada godz. 21

ELEKTROCIEPŁOWNIA ZABRZE

CEZ oraz Fortum Power and Heat Polska zostały dopuszczone do due diligence Elektrociepłowni Zabrze oraz Zespołu Elektrociepłowni Bytom - podało MSP w komunikacie.

Na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie sprzedaży 85 proc. akcji Elektrociepłowni Zabrze i/lub 85 proc. akcji Zespołu Elektrociepłowni Bytom, ogłoszone przez Ministerstwo Skarbu Państwa, oferty złożyły wcześniej także PPC Energy Group oraz Dalkia Polska.

Jan Bury, wiceminister skarbu, mówił niedawno, że finalizacja procesu prywatyzacji ZEC Bytom i EC Zabrze możliwa jest na przełomie roku, najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego roku.

PKP CARGO

W październiku spółka PKP Cargo osiągnęła 16,5 mln zł zysku na sprzedaży. To niemal o połowę więcej niż w najlepszym do tej pory pod tym względem wrześniu, kiedy zanotowała 11,3 mln zł - poinformowała w poniedziałek firma.

Wynik z października był o 4,2 proc. mniejszy niż zysk na sprzedaży osiągnięty w analogicznym okresie 2008 roku, kiedy wyniósł 17,2 mln zł.

Jak poinformowano, październik był piątym miesiącem z rzędu, w którym firma zanotowała dodatni wynik na sprzedaży, po fatalnym pod tym względem początku roku. W efekcie łączny ujemny wynik na sprzedaży, który na koniec maja br. przekraczał 222 mln zł, narastająco po dziesięciu miesiącach udało się zmniejszyć o ponad 42 mln zł.

Przychody ze sprzedaży spółki wyniosły w październiku 414,5 mln zł, czyli o 10,2 proc. mniej niż rok wcześniej, podczas gdy po dziesięciu miesiącach różnica w wielkości przychodów w obecnym i poprzednim roku przekracza 27 proc.

Październik był rekordowy dla spółki także pod względem wielkości przewozów. PKP Cargo przewiozło 10,86 mln ton towarów, czyli o 2,5 proc. więcej niż we wrześniu i o 5 proc. mniej niż w październiku 2008 roku.

PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. Istnieje od 2001 r.

ZAK

Zakłady Azotowe Kędzierzyn (ZAK) S.A. rozpoczęły produkcję wodnego roztworu mocznika do redukcji tlenków azotu w spalinach silników wysokoprężnych. Nowoczesna instalacja kosztowała 6 milionów zł - poinformowała PAP rzeczniczka ZAK, Alicja Górska.

Wodny roztwór mocznika, służący do selektywnej redukcji tlenków azotu w spalinach wysokoprężnych silników Diesla, znany jest pod nazwą "ad blue" i stosowany w coraz większej liczbie ciężarówek. Dzięki jego zastosowaniu w silnikach wyposażonych w układ SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) tlenki azotu rozkładane są do azotu i pary wodnej, a spaliny z takich aut mniej zanieczyszczają środowisko.

Linia produkcyjna roztworu jest zautomatyzowana, sterowana systemem komputerowym z centralnej sterowni. Roczna zdolność produkcyjna instalacji to 50 tysięcy ton. "Odbiorcą roztworu mocznika produkowanego w ZAK jest kilka firm zewnętrznych, które sprzedają produkt w detalu pod własnymi markami" - powiedziała Górska.(PAP)

jsz/ pel/ her/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)