Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rusza kampania promująca Polskę w zagranicznych mediach

0
Podziel się:

W zagranicznych mediach rusza świąteczno-
noworoczna kampania promująca Polskę. Ma ona zachęcać zachodnie
firmy do inwestowania w naszym kraju. Spoty reklamowe w
telewizjach BBC World i CNN pokazują Polskę jako kraj nowoczesny,
z dynamicznie rozwijającą się gospodarką, atrakcyjny dla inwestorów.

W zagranicznych mediach rusza świąteczno- noworoczna kampania promująca Polskę. Ma ona zachęcać zachodnie firmy do inwestowania w naszym kraju. Spoty reklamowe w telewizjach BBC World i CNN pokazują Polskę jako kraj nowoczesny, z dynamicznie rozwijającą się gospodarką, atrakcyjny dla inwestorów.

Kampania została przygotowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych oraz Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ).

Rzecznik MSZ Andrzej Sadoś powiedział dziennikarzom w piątek podczas prezentacji spotu, że jego wyświetlanie w stacji BBC World rozpoczęło się 15 grudnia. Planowane jest 200 emisji. Podobnie w stacji CCN, gdzie spoty promujące Polskę ukażą się 25 grudnia.

Kampania potrwa do połowy stycznia. Oprócz reklam telewizyjnych, ukaże się także reklama prasowa w czterech wydaniach Financial Times, oparta na motywach reklamy telewizyjnej. Jak podkreślił Sadoś, reklama pokazuje, że polska gospodarka rozwija się doskonale oraz że nasz kraj jest jednym z najlepszych rynków do inwestowania.

Rzecznik MSZ poinformował, że będą kolejne kampanie - to jest pierwszy krok. Jak podkreślił, Polska jest krajem, który z jednej strony posiada bogatą tradycję i historię, ale z drugiej strony ogromny potencjał, jakim są młodzi, dynamiczni, dobrze wykształceni ludzie. Dodał, że niektórzy z nich pracują teraz w UE, ale - jak przyznał - ma nadzieję, że niedługo wrócą do Polski.

Doradca zarządu PAIiIZ Jacek Jakubczyk powiedział dziennikarzom, że reklama odzwierciedla tegoroczny sukces gospodarczy Polski. "W obszarze inwestycji zagranicznych przekroczymy 10 mld dolarów w 2006 roku. To jest rekord w ostatnich 15 latach" - podkreślił Jakubczyk.

Jak ocenił, reklama nawiązuje do tego sukcesu, ale również zaprasza kolejne firmy do dołączenia się do tego grona. "Stąd w tej reklamie m.in. motyw celebracji, szampana i firm, które już uczestniczą w tym procesie" - dodał Jakubczyk.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego spotu, ponieważ zrobiliśmy duży krok do przodu" - mówił. Jak dodał, zdaje sobie sprawę, że "to jeszcze nie jest coś doskonałego". Przyznał, że brakuje jeszcze wielu elementów, nad którymi trzeba wspólnie pracować. "To są takie elementy jak spójność przekazu czy +wyróżniki+ Polski, których dzisiaj nie ma i które byłyby konsekwentnie lansowane od lat" - mówił Jakubczyk. Jak przyznał, to jest spot, któremu dałby ocenę 4+ w skali 2-5.

Jakubczyk wyjaśnił, że zostały przeprowadzone badania na grupie telewidzów BBC World. Jak wyjaśnił, Polska jak dotąd kojarzyła im się m.in. z Europą Wschodnią, ze zmianami, z zamkami, kulturą, tradycją, tradycyjnym rolnictwem.

"Po emisji tego spotu podnieśli poprzeczkę swojego postrzegania Polski o jeden poziom. Patrzą w tej chwili na Polskę jak na dynamiczny kraj, rozwijający się i atrakcyjny dla inwestorów, warty dalszego zainteresowania.(PAP)

eaw/ par/ gma/

media
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)