Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie jako pierwsze województwo ma profesjonalną strategię promocji

0
Podziel się:

Śląskie. Pozytywna energia - to kluczowe
przesłanie profesjonalnej strategii promocji województwa, która ma
ruszyć jesienią i zmienić jego wizerunek wśród własnych
mieszkańców, w pozostałej części kraju oraz stworzyć go za granicą.

Śląskie. Pozytywna energia - to kluczowe przesłanie profesjonalnej strategii promocji województwa, która ma ruszyć jesienią i zmienić jego wizerunek wśród własnych mieszkańców, w pozostałej części kraju oraz stworzyć go za granicą.

Jak podkreśla zarząd województwa, Śląskie jest pierwszym województwem w Polsce, które zdecydowało się na opracowanie i wdrożenie profesjonalnej strategii promocji turystycznej oraz inwestycyjnej i gospodarczej, zlecając to na drodze przetargu zewnętrznej firmie. Dotychczas takie działania podejmowały jedynie pojedyncze miasta, jak Wrocław i Kraków.

"Mamy dużo sukcesów, ale nie potrafimy o nich mówić. Tu jest naprawdę znacznie lepiej i ciekawiej, niż głosi to obiegowa opinia, zwłaszcza w innych częściach kraju. Stąd pomysł na opracowanie strategii promującej region" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej w Katowicach marszałek województwa śląskiego Janusz Moszyński.

Praca, działanie zespołowe, sport, medycyna, kultura, organizacja - to, zdaniem przedstawicieli Grupy Eskadra, która przygotowała projekt wizytówki Śląskiego, cechy rozwinięte na najwyższym poziomie w Polsce.

"Tymczasem jest duży dysonans między tym, co jest, a tym, co się mówi - czyli np., że to czarna dziura. A to najbardziej zielone województwo, jeden z liderów krajowego ruchu turystycznego" - powiedział podczas środowej konferencji prasowej Mateusz Zmyślony z Grupy Eskadra.

Atutami regionu są też różnorodność etniczna, geograficzna, historyczna, społeczna i gospodarcza, pozycja krajowego lidera w dziedzinie inwestycji, duży rynek wewnętrzny, bardzo dobra infrastruktura komunikacyjna.

Zdaniem Zmyślonego, promocja Śląskiego jest znacznie trudniejsza niż pojedynczego miasta, ale zadanie ułatwia fakt, że stolica regionu nie zdominowała tu jego pozostałej części w przeciwieństwie do Krakowa czy Wrocławia, których dynamiczny rozwój odbył się częściowo kosztem peryferii województw, w których się znajdują.

W ramach pracy nad projektem dla Śląskiego odbyło się m.in. 10 spotkań o charakterze konsultacji społecznych w różnych miejscowościach regionu. Twórcy strategii gromadzili m.in. krytyczne uwagi i - jak mówią - wykorzystali 95 proc. z nich. To pozwoliło m.in. na uwzględnienie interesu wszystkich subregionów, które niejednokrotnie czują się marginalizowane, skarżąc się np. na pomijanie przy podziale pieniędzy.

Projekt jest zaplanowany na pięć lat. Pierwszy etap, adresowany do mieszkańców regionu, ma się rozpocząć jesienią - będą to spoty, reklamy i filmy w regionalnych mediach i na billboardach. Koszt tych działań jest szacowany na ok. 1 mln zł. Kolejny, przyszłoroczny etap to działania na rzecz zmiany wizerunku Śląskiego w pozostałej części kraju, a następnie jego kreowanie za granicą, w tym wśród potencjalnych inwestorów.

Działania promocyjne będą finansowane w pierwszym rzędzie z budżetu województwa, ale jego zarząd liczy również na udział poszczególnych miast. Być może uda się też sięgnąć po środki unijne. Przygotowanie strategii przez Grupę Eskadra kosztowało 80 tys. zł.(PAP)

lun/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)