Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ułatwienie podatkowe dla sprzedaży premiowej - na głosowanie

0
Podziel się:

Projekt nowelizacji ustawy o PIT i CIT, który ma umożliwić firmom
zaliczenie do kosztów uzyskania przychodu VAT związanego z tzw. sprzedażą premiową, zostanie
poddany pod głosowanie. W środę podczas drugiego czytania posłowie nie zgłosili żadnych poprawek.

Projekt nowelizacji ustawy o PIT i CIT, który ma umożliwić firmom zaliczenie do kosztów uzyskania przychodu VAT związanego z tzw. sprzedażą premiową, zostanie poddany pod głosowanie. W środę podczas drugiego czytania posłowie nie zgłosili żadnych poprawek.

Projekt przygotowała komisja "Przyjazne Państwo".

Zgodnie z generalną zasadą należny VAT nie jest kosztem uzyskania przychodów w podatkach dochodowych (PIT i CIT). Wyjątki dotyczą sytuacji, gdy podatnik musi odprowadzić należny VAT od czynności, które nie wiążą się z uzyskaniem wynagrodzenia. Chodzi o przypadki przekazania lub zużycia przez podatnika towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

Zdaniem autorów projektu, katalog wyjątków powinien objąć także sprzedaż premiową, rozumianą jako przyznawanie klientom nagród rzeczowych w zamian za zakup określonego produktu.

"Można wręcz bronić stanowiska, że tak rozumiana sprzedaż premiowa jest przejawem szeroko rozumianych działań reklamowych i mieści się w pojęciu +przekazania towarów na potrzeby reklamy+. Poglądy w tej sprawie są jednak niejednolite" - napisano w uzasadnieniu do projektu.

Projekt ma wprowadzić przepis, zgodnie z którym kosztem uzyskania przychodów będzie także podatek należny od nieodpłatnie przekazanych towarów w przypadku, gdy wyłącznym warunkiem ich przekazania jest uprzednie nabycie przez otrzymującego towarów lub usług w określonej ilości lub wartości.

Według komisji, społecznym skutkiem zmiany będzie zwiększenie poczucia sprawiedliwości systemu podatkowego, a gospodarczym - zwiększenie skłonności przedsiębiorców do stosowania sprzedaży premiowej jako instrumentu zwiększenia sprzedaży.

"Skutki finansowe nie powinny być znaczące z uwagi na istotę sprzedaży premiowej, która polega na przyznawaniu upominków, które w relacji do zasadniczej transakcji muszą mieć charakter drobny, wręcz symboliczny" - uważają autorzy projektu. (PAP)

mmu/ pad/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)