Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Warszawa: Z początkiem września duże zmiany w komunikacji miejskiej

0
Podziel się:

Z początkiem września nastąpią znaczne zmiany w komunikacji miejskiej w
Warszawie. Na Most Śląsko-Dąbrowski wrócą tramwaje, częściej kursować będą autobusy niektórych
linii, pojawią się też nowe połączenia - poinformował w czwartek rzecznik Zarządu Transportu
Miejskiego Igor Krajnow.

Z początkiem września nastąpią znaczne zmiany w komunikacji miejskiej w Warszawie. Na Most Śląsko-Dąbrowski wrócą tramwaje, częściej kursować będą autobusy niektórych linii, pojawią się też nowe połączenia - poinformował w czwartek rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.

Z początkiem nowego roku szkolnego na ulice wrócą autobusy linii 101, 311, 315, 394, E-2 i E-5, których kursowanie zostało zawieszone w okresie wakacyjnym. Ekspresowe linie E-4 i E-8, jeżdżące na Tarchomin i Nowodwory, będą po wakacjach kursować nie tylko rano, ale też w godzinach popołudniowego szczytu.

Z autobusów dwóch nowych linii skorzystają m.in. mieszkańcy Targówka i Utraty. Linia 338 kursować będzie z Dworca Wileńskiego do pętli Utrata-Skład ulicami: Targową, Ząbkowską, Radzymińską, Naczelnikowską, Księcia Ziemowita, Rzeczną, Zgrzebną, Księżnej Anny i Zabraniecką. Trasa linii 304, której uruchomienie związane jest z otwarciem nowej szkoły przy ul. Ostródzkiej, biegnie ulicami Oknicką, Lewandów, Głębocką i Olesin. Ze stacji PKP Praga do Osiedla Derby dojechać będzie można autobusami linii 204, której trasa zostanie skrócona.

Od września, w godzinach szczytu, krócej trzeba będzie czekać na przystanku na autobusy linii 523 (nie 15, a 6 minut) i 500 (nie 10, a 5 minut). Częściej (co 5-6, a nie 10 minut) jeździć będą także autobusy linii 190, w związku z uruchomieniem wydzielonego pasa tramwajowego na Moście Śląsko-Dąbrowskim. Dotychczasowa trasa linii 500 (Bródno Podgrodzie - Rondo Radosława) zostanie wprowadzona jako stała.

Poprawić ma się także częstotliwość kursowania linii 506 (z 20 na 10 minut w szczycie), ale tylko na odcinku z osiedla Górczewska do Mariensztatu, najbardziej obciążonym, obsługiwanym dotąd przez linię E-6. Od września obie linie zostaną połączone.

Połączone zostaną także linie 186 i 404. Częstotliwość kursowania linii 186 w godzinach szczytu zostanie zwiększona z 10 do 6 minut. Dodatkowo jej trasa zostanie skrócona - autobusy będą jeździć z Tarchomina na Szczęśliwice ulicami: Bitwy Warszawskiej 1920 r., Banacha, Pawińskiego i Dickensa. Po skróceniu trasy linii 186 połączenie Służewca z Ochotą zapewnić mają w dalszym ciągu linie 504 i 136. Linia 136 połączy także Służewiec z Wolą - jej trasa będzie prowadzić ulicami Racławicką i Wołoską.

Zmieniona będzie także trasa linii 179, jeżdżącej z Ursynowa Północnego na osiedle Kabaty. Autobusy skierowane zostaną na Al. KEN i ul. Ciszewskiego, Roentgena, Płaskowickiej, Pileckiego i Gandhi. Dzięki temu mieszkańcy z okolic ulic Płaskowickiej i Roentgena mają łatwiej dostać się do stacji metra Imielin i Stokłosy. Autobusy nie będą omijać żadnego z dotychczasowych przystanków.

Linia 522 zmieni numer na 422. Na dotychczasowej trasie będzie jeździć jedynie w dni powszednie. W soboty i niedziele jej trasa ma być obsługiwana przez linie 131 i 520, a na odcinku ul. Wiertniczej - linia 180.

Linia 408 nadal będzie zawieszona, częściej za to mają kursować autobusy linii 153, 520 i 523, które zastępują linię 408 na części jej trasy.

Likwidacji ulegną linie 307, 390 i 400.

Z końcem sierpnia rozpocznie się kolejny etap remontu torów tramwajowych na trasie W-Z. Potrwa do 18 września. W tym czasie wyłączony zostanie ruch tramwajowy w ciągu ulic Towarowa - Okopowa (od ronda Daszyńskiego do ronda Radosława) oraz w Al. Solidarności (od ul. Młynarskiej do Al. Jana Pawła II).

Na podstawowe trasy wrócą tramwaje linii 4 (kursować będą przez wyremontowany most) i 7 (jeżdżące z Okęcia do bazyliki przy ul. Kawęczyńskiej ulicami Targową, Kijowską, Al. Tysiąclecia i Kawęczyńska). Zmianom ulegną trasy linii 10, 23, 26, 28, 33, 36 i 41.

Tramwaje linii 10 pojadą Al. Niepodległości, Nowowiejską, Marszałkowską i Puławską do stacji metra Wilanowska; linii 23 - ulicami Stalową, 11 listopada, Targową, Al. Solidarności, przez most Śląsko-Dąbrowski i dalej - Al. Solidarności, Al. Jana Pawła II, Broniewskiego, Wólczyńską i Nocznickiego do stacji metra Młociny; linii 26 - ulicami Wolską, Skierniewicką, Kasprzaka, Prostą, Al. Jana Pawła II, Al. Solidarności, Targową i Grochowską do pętli Wiatraczna; linii 28 - ulicami Targową, Kijowską, Al. Tysiąclecia i Kawęczyńską do pętli koło bazyliki; linii 33 - ulicami Broniewskiego, Al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, Al. Niepodległości, Rakowiecką, Wołoską, Woronicza i Puławską do pętli Wyścigi; linii 36 - ul. Andersa, Stawki, Al. Jana Pawła II, Popiełuszki do stacji metra Marymont; linii 41 - ulicami Annopol, Rembielińską, Budowlaną, Odrowąża, Starzyńskiego i dalej przez most Gdański i ulicami Słomińskiego, Al. Jana Pawła II, Popiełuszki i stacji metra Marymont.

Tramwaje nowej linii 44 kursować będą od stacji metra Wilanowska do pętli Służewiec ulicami Puławską, Woronicza, Wołoską i Marynarską.

Utrzymane zostaną zmiany tras linii 1, 24 i 71, wciąż zawieszone będzie kursowanie linii 13, 27 i 46, a likwidacji ulegną linie 2, 19, 22, 32, 47 i 73.

Wprowadzona ma zostać autobusowa komunikacja zastępcza: linia Z-2 jeździć będzie na trasie Dworzec Wileński - Al. Solidarności - Leszno - Górczewska - Płocka - Wolska - Karolkowa - Wolska - Okopowa - Al. Solidarności - Dworzec Wileński, a linia Z-5 na trasie Rondo Radosława - Al. Jana Pawła II - Dzika - Al. Jana Pawła II - Rondo Radosława. Z-5 kursować ma częściej - co 5 minut w godzinach szczytu, co 7,5 minuty poza szczytem i co 10 minut w dni świąteczne. (PAP)

mca/ itm/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)