Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielkopolska: Nowe turystyczne logo regionu

0
Podziel się:

Kolorowe litery WLKP zamiast dotychczasowego widoku drzew, wody i słońca - to
nowe logo turystyczne Wielkopolski. Region chce się intensywniej promować na targach turystycznych
w kraju i za granicą - m.in. w Niemczech i Hiszpanii.

Kolorowe litery WLKP zamiast dotychczasowego widoku drzew, wody i słońca - to nowe logo turystyczne Wielkopolski. Region chce się intensywniej promować na targach turystycznych w kraju i za granicą - m.in. w Niemczech i Hiszpanii.

Stworzenie nowego logo jest elementem projektu "Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski", realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013. Stworzenie nowego logo kosztowało kilkanaście tys. zł. Towarzyszy mu hasło: "Wielkopolska. Wielka historia. Wielka przygoda".

"Logo nawiązuje do bardzo popularnego, używanego powszechnie skrótu nazwy Wielkopolska, czyli WLKP. Przygotowując się do tej decyzji, przejrzeliśmy wszystkie turystyczne i regionalne logotypy w Polsce. Nasze poprzednie było poprawne, ale każde z szesnastu regionów ma w swoim logo kawałek słońca, rzeki i drzewko i nasze poprzednie też było takie" - powiedział PAP prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Tomasz Wiktor.

Celem projektu o wartości ponad 5,5 mln zł jest wykreowanie jednolitego, turystycznego wizerunku Wielkopolski jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, oferującego markowe produkty turystyki kulturowej, poprzemysłowej i aktywnej. 85 proc. kosztów projektu ma pochodzić ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

"Dzięki temu projektowi będziemy mogli sobie pozwolić na bardziej skuteczną, ofensywną politykę promocyjną. Będziemy bardzo aktywni na najważniejszych rynkach turystycznych dla Wielkopolski: m.in. niemieckim, holenderskim i hiszpańskim. Będziemy też mogli sobie pozwolić na badania popytowe, na które nigdy nas nie było stać" - powiedział Wiktor.

Nowe logo prezentowane będzie w trakcie Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon, rozpoczynających się w środę w Poznaniu. Zaplanowano już promocję walorów regionu na kilkudziesięciu turystycznych targach krajowych i zagranicznych. Przewiduje się też wydanie 15 tytułów w 6 językach, poświęconych Wielkopolsce, a także produkcję filmu i spotów reklamowych o turystycznych atrakcjach regionu.

Region chce się promować także w prasie oraz internecie, m.in. poprzez tłumaczony na kilka języków portal wielkopolska.travel. (PAP)

rpo/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)