BRE Bank chce szerzej wejść w rynek małych i średnich firm, i planuje, że do 2008 roku sektor ten będzie generował 30-35 proc. przychodów banku w obszarze bankowości korporacyjnej - poinformował Janusz Wojtas, dyrektor ds. bankowości korporacyjnej BRE Banku.
"Chcemy, by sektor MSP w 2008 roku przynosił 30-35 proc. przychodów w obszarze bankowości korporacyjnej" - powiedział Wojtas, dodając, że obecnie udział ten wynosi około 17 proc.
BRE Bank planuje, że na koniec 2008 roku będzie obsługiwał 9,8 tys. klientów segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, czyli firm, których roczne przychody ze sprzedaży wynoszą od 3 do 30 mln zł.
Na koniec 2005 roku BRE Bank miał 5.753 takich klientów, a na koniec 2006 roku liczba ta wzrosnąć ma do 6.803.
BRE Bank planuje w 2006 roku sprzedać 1350 pakietów dla MSP, podczas gdy w 2005 roku bank sprzedał 954 pakiety.
Wojtas poinformował, że w 2006 roku BRE Bank planuje 70-proc. wzrost akcji kredytowej dla małych i średnich firm, ale nie podał wartość akcji kredytowej w tym obszarze w 2005 roku.