Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Klient może zwrócić kartę bankowi

0
Podziel się:

Jeśli ktoś dał się namówić bankowi przez telefon lub e-mailem na kartę płatniczą, może w ciągu kilku dni z niej zrezygnować.

Jeśli ktoś dał się namówić bankowi przez telefon lub e-mailem na kartę płatniczą, może w ciągu kilku dni z niej zrezygnować- czytamy w "Rzeczpospolitej".

Możliwość przemyślenia tego zakupu daje art. 18 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych (DzU z 2002 r. nr 169, poz. 1385 ze zm.), który przewiduje, że posiadacz może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od otrzymania karty. Pod warunkiem jednak, że nie dokonał jeszcze żadnej operacji przy jej użyciu- czytamy w "Rzeczpospolitej".

Przepisy przez operację rozumieją wypłatę gotówki, wydanie polecenia przelewu lub polecenia zapłaty albo dokonanie zapłaty kartą. Klient, który sprawdził za pomocą karty stan konta i chciał ją zwrócić - wygrał z bankiem. Za odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni bank może jednak obciążyć posiadacza karty kosztami związanymi z jej wydaniem.

Z kolei 10 dni na odstąpienie od umowy mamy gdy przedstawiciel banku najpierw dzwoni z propozycją, a następnie przysyła kuriera z kartą i umową do podpisania. Wystarczy wysłać wystawcy odpowiednie oświadczenie przed tym terminem. To istotne, bo później za rezygnację z karty z reguły trzeba już płacić - ostrzega gazeta.

banki
wiadomości
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)