Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKO BP: Rośnie sprzedaż kredytów hipotecznych

0
Podziel się:

W I kwartale 2006 roku sprzedaż kredytów hipotecznych PKO BP wzrosła do ponad 2,1 mld zł i bank podtrzymuje plan sprzedaży tych kredytów w 2006 roku za 9,6 mld zł.

*W I kwartale 2006 roku sprzedaż kredytów hipotecznych PKO BP wzrosła do ponad 2,1 mld zł i bank podtrzymuje plan sprzedaży tych kredytów w 2006 roku za 9,6 mld zł. *
Sprzedaż produktu bancassurance z PZU w I kwartale wyniosła blisko 750 mln zł - poinformował PAP Jacek Obłękowski z zarządu PKO BP. "Pierwszy kwartał był dobry. Sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniosła ponad 2,1 mld zł, co oznacza praktycznie 50 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2005" - powiedział w czwartek PAP Obłękowski.

"W marcu sprzedaż wyniosła ponad 860 mln zł, podtrzymujemy więc nasz cel średniomiesięcznej sprzedaży na poziomie 800 mln zł w tym roku" - dodał.

Poinformował, że struktura walutowa sprzedaży kredytów hipotecznych pozostaje niezmieniona, nadal około 40 proc. stanowią kredyty złotowe, a reszta to kredyty walutowe, głównie we frankach szwajcarskich.

Zdaniem Obłękowskiego szansą na większą ekspansję PKO BP w kredytach hipotecznych może być połączenie Pekao z BPH. Bank powstały na bazie tych dwóch podmiotów ma, zgodnie z wcześniejszymi informacjami, udzielać, podobnie jak Pekao, tylko złotowych kredytów hipotecznych.

"Jeżeli ten powiększony bank będzie prowadził konserwatywną politykę w zakresie kredytów hipotecznych, to oczywiście stworzy to możliwości dla ekspansji innych banków" - powiedział Obłękowski.

W lutym PKO BP liczył, że w 2006 roku sprzeda kredyty hipoteczne o wartości 9,6 mld zł, w rynku kredytów konsumenckich jego udział wzrośnie do 25 proc. a liczba wydanych kart kredytowych wzrośnie do 700 tys.

Obłękowski podtrzymał pozostałe te cele. "Podtrzymujemy cel 25 proc. udziału w rynku kredytów konsumenckich pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Dane za pierwszy kwartał i pierwszą dekadę kwietnia, wskazują na 15 proc. wzrost sprzedaży rok do roku. Nasz udział w rynku w stosunku do lutego ubiegłego roku wzrósł o 0,6 punktu procentowego do poziomu 22,3 proc," - powiedział Obłękowski.

"Na koniec pierwszego kwartału mieliśmy 627 tysięcy kart kredytowych, w tym 28.900 kart dla MSP. Chcielibyśmy zrealizować cel ponad 700 tysięcy kart na koniec tego roku" - dodał.

PKO BP ma obecnie blisko 1,6 mln klientów bankowości elektronicznej. Na koniec 2006 roku chce ich mieć 2 mln.

Obłękowski poinformował, że w I kwartale dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty hybrydowe.

"Nasz produkt realizowany przy współpracy z PZU, który funkcjonował w pierwszym kwartale przyniósł blisko 750 mln zł sprzedaży. To jest niezły wynik, w ujęciu naszego partnera oznacza to podwojenie sprzedaży produktów bacassurance przez PKO BP" - powiedział Obłękowski.

W produkcie tym połowa aktywów trafia do PKO BP, połowa do PZU.

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)