Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KWY
|
aktualizacja

Bielizna od Joanny Krupy drożeje. Firma chce znacząco zwiększyć sprzedaż

7
Podziel się:

Esotiq & Henderson, producent bielizny, gdzie udziałowczynią i dyrektorką kreatywną jest znana modelka Joanna Krupa, zmienia politykę cenową. Będzie podglądał konkurencję i reagował na bieżąco. Planuje też rozpychać się w Serbii.

Bielizna od Joanny Krupy drożeje. Firma chce znacząco zwiększyć sprzedaż
Spółka Esotiq & Henderson, której udziałowcem jest Joanna Krupa, chce zwiększyć sprzedaż w tym rou co najmniej o 20 proc. (Licencjodawca, Artur Zawadzki/REPORTER)

Producent bielizny Esotiq & Henderson opublikował właśnie wyniki finansowe. Przychody tej firmy w pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 20 proc. rok do roku (rdr). Jak poinformował prezes Krzysztof Jakubowski podczas piątkowej konferencji, chciałby utrzymać to tempo w całym 2023 roku.

- Będziemy starali się walczyć o wyższe wzrosty - powiedział prezes Jakubowski, pytany o całoroczne przychody.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polacy będą najbardziej uderzeni cenami w całej Unii. "Samotny lider"

Jak powiedział prezes, głównym celem na kolejne kwartały jest systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto, którą ma m.in. wspierać kolekcja bielizny wiosna-lato. Jakubowski poinformował, że utrzymuje się duża presja kosztowa. W ramach ograniczenia kosztów grupa chce m.in. zmniejszyć w 2023 roku zapasy o kilkanaście mln zł.

Po raz pierwszy w tym roku nie będziemy naklejać cen na etapie produkcji. Towar będzie wyceniany w momencie, gdy przypłynie i będą realne koszty. Nastąpi to w magazynach lub salonach. Wtedy będzie analiza ruchów konkurencji i wówczas będziemy poziom cen na metkach ustalać - powiedział prezes Jakubowski pytany o plany tegorocznych podwyżek cen bielizny.

Wyniki Esotiq & Henderson za I kw 2023 roku

Zaznaczył, że w 2022 rok zwyżka cen była dwucyfrowa. Zysk brutto na sprzedaży grupy w 2022 roku wyniósł 151,6 mln zł, a marża utrzymała się na poziomie ok. 63 proc. Przychody ze sprzedaży w 2022 roku wzrosły o 17,5 proc. do 242 mln zł.

Od stycznia do marca 2023 roku przychody spółki wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o około 20 proc. rok do roku. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - marzec 2023 roku wyniosła około 62 proc. i była wyższa o ok. 1 pkt proc. rok do roku.

Esotiq rozpycha się w Serbii

Na koniec 2022 grupa posiadała 295 salonów o łącznej powierzchni 18.241 m2. Nieduży spadek powierzchni o 2 proc. rdr spółka tłumaczy głównie zamknięciami 9 z 23 salonów w Ukrainie.

Na koniec 2022 roku sieć Esotiq w Polsce liczyła 274 salony. W całym 2023 roku planowane jest jej powiększenie o 10 salonów. Firma podpisała umowę z partnerem w Serbii na otwarcie w 2023 roku pięciu sklepów franczyzowych. Docelowo sieć w Serbii będzie miała 21 sklepów.

Prezes Jakubowski poinformował w piątek, że Serbia to może być "dobry punkt wyjścia do dalszej ekspansji w tamtym regionie". Jakubowski zapowiedział również dalszy rozwój e-commerce w Polsce i w Europie, w tym rozwój aplikacji mobilnej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
Zaskoczona
rok temu
"Towar będzie wyceniany w momencie, gdy przypłynie i będą realne koszty." - to ta bielizna nie jest szyta w Polsce? Cały czas myślałam, że to nasza polska marka - ale zawód... A ta marża...OMG
Twój nick
rok temu
"Bielizna od Joanny Krupy drożeje" - używana czy funkiel nówka?🤔
Kosmaty
rok temu
Dobrze wiedzieć, że ma marże na poziomie 63%. Jak kto zobaczy promocję 20% to nie brać. 50% też nie brać. Jak promka zaliczy ponad 60% zjazdu od ceny pierwotnej to dopiero brać.
Observer
rok temu
Nie znam a majtki kupuję na rynku
Gaxa
rok temu
Latka lecą, uroda przemija trzeba nakosić kasy na starość.