Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CMR/PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 11,2% r/r w lutym

1
Podziel się:

Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w lutym br. wzrosła o 11,2% r/r, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 2,8%, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

CMR/PIH: Sprzedaż w sklepach małoformatowych wzrosła o 11,2% r/r w lutym

"Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lutym 2020 r. zarówno łączna wartość sprzedaży oraz liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,8% wyższa niż w styczniu 2020 r. W porównaniu z lutym 2019 r. obroty wzrosły natomiast aż o 11,2%, natomiast łączna liczba transakcji zwiększyła się o 3%" - czytamy w komunikacie.

Wzrost w ujęciu rocznym to zasługa głównie roku przestępnego, dodatkowym dniem w tegorocznym lutym była sobota, kiedy to zwykle klienci kupują więcej niż w zwykłych dniach, podano także.

"W całym lutym 2020 r. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej duże wzrosty odnotowały nowatorskie produkty tytoniowe - wkłady do podgrzewaczy tytoniu (liczba paragonów, na których pojawiała się ta kategoria, była dwukrotnie wyższa niż w lutym 2019 r.) oraz płyny i pody do elektronicznych papierosów (wzrost liczby transakcji o 50%). Nadal dynamicznie rośnie popularność m.in. dań gotowych, batonów chłodzonych i musów owocowych - na te kategorie klienci sklepów małoformatowych wydali w lutym 2020 r. kilkadziesiąt procent więcej niż rok wcześniej. Znacznie lepiej niż przed rokiem sprzedawały się w tym czasie również konserwy i inne przetwory rybne (liczba paragonów z tymi kategoriami około 30% wyższe niż w lutym 2019 r.), jednak w przypadku tych kategorii kluczowe znaczenie miała data Środy Popielcowej, która w bieżącym roku wypadła w lutym, natomiast rok wcześniej - w marcu" - czytamy dalej.

Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła 16,18 zł, czyli o 7,6% więcej niż rok wcześniej, podczas gdy średnia liczba opakowań w koszyku utrzymała się na poziomie podobnym jak przed rokiem, a za wzrostem sprzedaży odpowiadają głównie wyższe ceny, podał PIH i CMR Panel.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
gosc
4 lata temu
Teraz powinniśmy bardziej o siebie zadbać. W szczególności palenie nie sprzyja, ale jeśli komuś ciężko rzucić, to polecam podgrzewarki. W internecie jest dostępny kod IQOSXX120, który zmniejsza cenę urządzenia o ponad 50%, w dodatku działa online, więc #zostanwdomu!