Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformat.: +23,8% r/r w tygodniu przedświątecznym

0
Podziel się:

Wartość sprzedaży sklepów małoformatowych w tygodniu zakończonym niedzielą Wielkanocy (od 5 do 12 kwietnia 2020 r.) wzrosła o 23,8% r/r, wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku (CMR).

CMR: Sprzedaż w sklepach małoformat.: +23,8% r/r w tygodniu przedświątecznym

Jak wynika z danych CMR, całkowita wartość sprzedaży w okresie od 5 do 12 kwietnia 2020 r. wzrosła o 16,9% w stosunku do poprzedniego tygodnia, o 23,8% r/r i o 5,5% r/r w porównaniu z tygodniem 2019 r., w którym tydzień kończył się Wielkanocą.

"W tygodniu 15. (od 5 do 12 kwietnia 2020 r.), zakończonym wielkanocną niedzielą, liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,9% wyższa niż w poprzednim tygodniu, a wartość sprzedaży wzrosła aż o 16,9%. Klienci przychodzili do sklepów nieco częściej niż przed tygodniem i robili nieco większe zakupy - średnia wartość transakcji wzrosła o 11,4%, do 26,3 zł" - czytamy w raporcie.

Natomiast liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 32,5% niższa niż w wielkanocnym tygodniu 2019 r.

"W porównaniu z tygodniem wielkanocnym w 2019 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 łączne obroty wzrosły o niespełna 5,5%, mimo iż liczba transakcji była o około 30% niższa. W br. przed Wielkanocą klienci sklepów małoformatowych wydali nieco więcej m.in. na majonez, chrzan, mąki i czekolady, niższa była natomiast wartość sprzedaży figurek czekoladowych. W tygodniu 15. w sklepach małoformatowych wyższa niż w tygodniu wielkanocnym 2019 r. była również sprzedaż papierosów i wódek czystych (co wynika po części ze wzrostu cen tych produktów), nieco niższa była natomiast sprzedaż innych ważnych dla tego formatu kategorii, m.in. wódek smakowych, napojów gazowanych czy soków" - podano także.

W tygodniu Wielkanocnym (podobnie jak w całym okresie kwarantanny) w sklepach małoformatowych do 300 m2 w każdym dniu od poniedziałku do piątku wartość sprzedaży była wyższa niż tygodniu wielkanocnym rok wcześniej.

W trzecim tygodniu kwarantanny liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 była nieco niższa niż tydzień wcześniej (i dużo niższa niż rok wcześniej), znacząco wzrosła w tym czasie wielkość i wartość średniej transakcji.

"W tym formacie sklepów wprowadzenie godzin dla seniorów i limitów klientów przebywających w sklepie nie wpłynęło znacząco na dzienny rozkład transakcji. W tygodniu 13. między 10:00 a 12:00 miało miejsce nieco ponad 14% transakcji, po wprowadzeniu godzin dla seniorów te dwie godziny odpowiadały za niespełna 13% wszystkich transakcji" - czytamy także.

Handlowa niedziela w tygodniu 14. (29 marca - 5 kwietnia) odpowiadała za około 7% tygodniowych obrotów sklepów - znaczenie tego dnia tygodnia było podobne jak w pozostałych tygodniach kwarantanny (kiedy obowiązywał zakaz handlu), ale było nieco niższe niż przed wybuchem epidemii (kiedy na ten dzień przypadało około 10% wartości sprzedaży). W porównaniu z tygodniem 13. (22 marca - 29 marca) klienci sklepów małoformatowych nieco więcej wydali m.in. na alkohole (w tym również wino i whisky), a także produkty do wypieków i kategorie typowo wielkanocne (jak chrzan, majonez czy figurki czekoladowe). Spadki odnotowały natomiast kategorie impulsowe, m.in. batony i musy, podał także CMR.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera online z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)