Hefal Serwis, producent sztucznych lodowisk stacjonarnych i sezonowych, złożył w poniedziałek prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka chce zadebiutować na GPW na początku 2008 roku.
"Większość środków pozyskanych z giełdy planujemy przeznaczyć na budowę sztucznych lodowisk demontowanych z przeznaczeniem pod wynajem. Jest to droga do najszybszego rozwoju. Mamy na tym polu bogate doświadczenie. Część środków przeznaczymy również na budowę hali magazynowej i na rozwój działalności celem poszerzenia działalności produkcyjnej w zakresie ślusarki aluminiowej" - powiedział prezes Hefalu Daniel Kowalski.
"Strategia rozwoju Hefal Serwis zakłada zdobycie w przeciągu dwóch lat dominującej pozycji na rynku budowy i wynajmu sztucznych lodowisk w całym obszarze Europy Środkowo - Wschodniej. Spółka jest liderem na polskim rynku sztucznych lodowisk. Na przestrzeni ostatnich kilku lat wybudowaliśmy już 27 sztucznych lodowisk. Są one zlokalizowane na terenie całego kraju, między innymi w Bydgoszczy, Zielonej Górze, Lublinie, Tychach, Krośnie i Wejherowie" - dodał.
_ Hefal Serwis prowadzi działalność w zakresie produkcji sztucznych lodowisk i na rynku usług montażowo-budowlanych w zakresie działalności związanej ze ślusarką aluminiową. _Oferta spółki obejmuje projektowanie, produkcję i montaż sztucznych lodowisk stacjonarnych i sezonowych. W ramach działalności prowadzonej w zakresie ślusarki aluminiowej Hefal Serwis wytwarza aluminiowo-szklane konstrukcje obejmujące wykonawstwo fasad i elewacji budynków między innymi okna, drzwi, witryny, fasady, dachy i oranżerie.
Hefal Serwis jest liderem na rynku budowy sztucznych lodowisk stacjonarnych oraz sezonowych lodowisk demontowanych w Polsce. Udział spółki w rynku producentów lodowisk stacjonarnych wynosi 67 proc., natomiast w rynku lodowisk demontowanych 53 proc.
"Perspektywy rozwoju są bardzo optymistyczne. Oceniamy, że w najbliższych latach, wzorem innych krajów europejskich w Polsce nastąpi dynamiczny rozwój lodowisk wynajmowanych. Popyt zgłaszają państwowe podmioty użyteczności publicznej: gminy, miejskie ośrodki sportu i rekreacji i coraz częściej centra handlowe" - powiedział Kowalski.
W roku 2006 firma zwiększyła przychody o ponad 50 proc. do 14,7 mln zł, a zysk netto o ok. 65 proc. do ponad 1,26 mln zł. W 2006 roku 60 proc. obrotów spółki pochodziło ze sprzedaży i wynajmu lodowisk.
Obecnymi akcjonariuszami spółki są trzy osoby prywatne. Oferującym akcje jest dom maklerski AmerBrokers.