Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Kazar liczy na wzrost udziału e-commerce w sprzedaży o 5-7 pkt proc. rocznie

0
Podziel się:

Warszawa, 26.10.2020 (ISBnews/ ISBnews.TV) - Kazar Group zwiększył udział sprzedaży e-commerce do 35-37% sprzedaży ogółem z 24% na koniec 2019 r. i liczy na dalsze zwiększanie tego wskaźnika, ale już w niższym tempie: 5-7 pkt proc. rocznie, poinformował ISBnews.TV prezes Artur Kazienko. Pandemia sprawiła, że grupa praktycznie zawiesiła plany ekspansji sieci stacjonarnej i skupiła się na rozwijaniu oferty online.

Kazar liczy na wzrost udziału e-commerce w sprzedaży o 5-7 pkt proc. rocznie
(mat. prasowe)

"Rok 2019 zamknęliśmy udziałem 24% sprzedaży e-commerce w ogólnej sprzedaży. Dzisiaj ta sprzedaż stanowi już 35-37%. Czy uda się utrzymać tak dużą dynamikę? Na pewno nie. Myślę, że to będzie - dynamika w kolejnych latach - na poziomie 5-7% przyrostu" - powiedział Kazienko w rozmowie z ISBnews.TV.

Prezes oczekuje, że ten wskaźnik także będzie rósł, a grupa planuje przeznaczyć na niego znaczne środki.

"My powiększamy bardzo mocno ofertę e-commerce-ową, o ile w sklepie stacjonarnym jesteśmy w stanie zmieścić ok. 300-400 koloro-wzorów, umówmy się, powiedzmy damskiego buta, to w sklepie e-commerce-owym tj. ok. 2,5 tys. Ta skala dostępu do produktu jest zdecydowanie większa na tej platformie online-owej, niż w sklepie stacjonarnym" - wskazał Kazienko.

Prezes podkreślił, że pandemia COVID-19 "zdecydowanie" zrewidowała plany biznesowe grupy.

"W ciągu ostatnich kilku lat bardzo dynamicznie rozwijaliśmy się w oparciu o sieć stacjonarną. Otwieraliśmy nowe sklepy. W ostatnim czasie, w roku ubiegłym, wprowadziliśmy na rynek drugą naszą markę tzn. Kazar Studio. I w ciągu 10 miesięcy otworzyliśmy ok. 10 nowych sklepów. Pandemia zmieniła zdecydowanie strategię biznesową. Dzisiaj wręcz zapisy w umowach kredytowych z bankami nie pozwalają nam na finansowanie rozwoju sieci stacjonarnej. Będziemy na pewno inwestowali środki w rozwój e-commerce-u. I to będzie zdecydowanie ten kanał, przez który będziemy budowali swoją przewagę konkurencyjną" - wskazał.

W trakcie pandemii Kazar Group zamknął 16 sklepów, a spośród nich udało się otworzyć ponownie 15.

"Na podstawie nowych warunków, które wynegocjowaliśmy z właścicielami centrów handlowych, jednego sklepu nie udało się otworzyć - nie znaleźliśmy porozumienia. Ten proces restrukturyzacji sieci będzie długofalowy. Sklepy, które na mocy umów będziemy zamykali, ze względu na zakończenie się tych umów tj. jedna formuła. Inna formuła tj. uzgodnienie nowych warunków. Jeżeli to będą placówki, które będą wskazywały potencjał rentowności, na bazie nowych umów, będziemy je prawdopodobnie utrzymywali. Te, które będą nierentowne, na pewno będziemy zamykali" - podsumował prezes.

Kazar Group zajmuje się sprzedażą detaliczną obuwia i wyrobów skórzanych w galeriach handlowych.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)