Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Próby przełamania oporów

0
Podziel się:

Po słabszym otwarciu na sesji poniedziałkowej na pozostałych sesjach na rynku przeważali kupujący, którzy próbowali pokonać opory wyznaczane przez ubiegło tygodniowe maksima./ DM BZWBK /

Po słabszym otwarciu na sesji poniedziałkowej na pozostałych sesjach na rynku przeważali kupujący, którzy próbowali pokonać opory wyznaczane przez ubiegło tygodniowe maksima. Słabiej w minionym tygodniu zachowywał się jedynie Techwig, co w głównej mierze wynikało ze słabszego zachowania spółek komputerowych Prokomu, Softbanku oraz Comarchu. W dalszym ciągu kupujący skupiali się na spółkach telekomunikacyjnych oraz Agorze. W końcowej części tygodnia do łask kupujących powróciły banki, które w poprzednich tygodniach zachowywały się relatywnie słabiej i w zasadzie nie brały udziału w ostatnich wzrostach. W tym gronie wyróżniały się walory BRE, Pekao oraz BPH PBK. Słabsze wrażenie pozostawiły walory Millenium.

Na szerszym rynku inwestorzy powoli przystępują do realizacji zysków, co w niektórych przypadkach powoduje dość znaczące spadki cen, wskazujące na słabnące zainteresowanie kupnem po wytraceniu dynamiki przez spółki dynamiki wzrostów. W tym gronie znalazły się walory LPP, Jutrzenki oraz Rafako. Generalnie sytuacja na rynku jest dość ciekawa, znajdujemy się w pobliżu istotnych oporów na głównych indeksach, polaryzacja oczekiwań jest bardzo duża, o czym świadczy bardzo wysoka liczba otwartych pozycji na rynku terminowym ( w trakcie sesji dochodzi do 26.000 szt.). Zdecydowana większość specjalistów oczekuje kontynuacji wzrostów, (57% badanych oczekuje na kontynuację wzrostów przy jedynie 17% liczących na spadek w nadchodzącym tygodniu). Takie sygnały nakazują zachowanie ostrożności, bowiem po ostatnich wzrostach rynek jest dość wykupiony i początek tygodnia rzeczywiście może przynieść wzrost i przebicie oporów, jednakże w dalszej części tygodnia może dojść do silniejszej realizacji zysków.

giełda
komenatrze giełdowe
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)