Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PFR chce z partnerami zainwestować w DCT Gdańsk ok. 2 mld zł w cztery lata

2
Podziel się:

Konsorcjum z Polskim Funduszem Rozwoju w składzie chce zainwestować w DCT Gdańsk ok. 2 mld zł w ciągu 4 lat i uczynić z niego największy terminal kontenerowy na Bałtyku, poinformował prezes PFR Paweł Borys. Cena nabycia 100% udziałów DCT nie została ujawniona, jednak Borys wskazał, że wartość przedsiębiorstwa przekracza 5 mld zł. Udział PFR w konsorcjum wynosi 30%.

PFR chce z partnerami zainwestować w DCT Gdańsk ok. 2 mld zł w cztery lata

"To nie tylko nabycie udziałów, ale też to, co jest misją PFR - czyli rozwój i nowe inwestycje. Zakładamy, w perspektywie najbliższych 4 lat jako konsorcjum zainwestujemy blisko 2 mld zł w rozbudowę DCT. W perspektywie 2021 r. chcemy, by terminal osiągnął łączną przepustowość 3 mln kontenerów, a w kolejnych latach planujemy budowę Terminala 3, dzięki czemu w roku 2024-2025 DCT uzyskałoby łączną przepustowość 4,5 mln TEU i z pewnością byłby to nr 1 port kontenerowy na Bałtyku" - powiedział Borys podczas konferencji prasowej.

W 2018 r. DCT przeładował 1,9 mln TEU, a w 2019 r. liczba ta ma wzrosnąć do ok. 2 mln TEU.

Borys podkreślił także, że inwestycja PFR ma charakter długoterminowy, a jego udział wynosi 30% przy 40-proc. udziale PSA International oraz 30-proc. IFM Global Infrastructure Fund.

"To inwestycja 'prawie na zawsze'. Zamierzamy w długim terminie inwestować w rozwój infrastruktury" - dodał Borys.

Pytany o finansowanie inwestycji wskazał, że w ramach transakcji jej uczestnicy współpracują z konsorcjum 8 banków, z którymi uzgodniono warunki finansowania długoterminowego.

DCT Gdańsk to największy terminal kontenerowy w Polsce. Liczba obsłużonych w nim kontenerów osiągnęła 1,9 mln TEU (ekwiwalent kontenera 20-stopowego) w 2018 r. Ma 1,3 km nabrzeży i maksymalnie 17 m głębokości, dzięki czemu jest przygotowany do obsługi największych kontenerowców.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
aSd
5 lata temu
DCT od dawna jest największym terminalem kontenerowym na Bałtyku, a zdolność przeładunkowa już teraz wynosi 3 mln TEU. Co za niedouczony ten prezes. Nie ma pojęcia w co inwestyje
Józef
5 lata temu
Widać że rząd zna podstawy ekonomii. Bardzo dobra wiadomość, już w zeszłym roku wpływy z portów bardzo wzrosły. Na handlu trzeba budować gospodarkę. Ekonomia, głupcy.