Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Primavera Parfum miała 2,9 mln zysku netto w ub.r., chce podwoić obroty w 3 lata

0
Podziel się:

Spółka Primavera Parfum zwiększyła zysk netto o 14,4% r/r do 2,94 mln zł w 2018 r., przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 164 mln zł, z czego blisko połowę tj. 79 mln zł (wzrost o 51,9% r/r) stanowiły obroty w segmencie e-commerce, podała spółka. Primavera Parfum w ciągu najbliższych trzech lat chce niemal podwoić swoje obroty.

Primavera Parfum miała 2,9 mln zysku netto w ub.r., chce podwoić obroty w 3 lata

"Skutecznie realizowana strategia rozwoju, której fundamentem było obniżenie kosztów logistyki oraz sprzedaży, dodatkowo wsparta intensywnie rosnącym modelem sprzedaży ROPO (Research Online, Purchase Offline - wyszukaj w internecie, kup w sklepie), spowodowała wzrost nie tylko przychodów, ale również pozostałych wyników finansowych Primavera Parfum. Zysk ze sprzedaży w 2018 roku osiągnął 3,77 mln zł (wzrost r/r o 3,56%), a zysk z działalności operacyjnej (EBIT) - 3,83 mln zł (wzrost r/r o 18,71%). Zysk netto wyniósł 2,94 mln z i był wyższy niż rok wcześniej o 14,37%" - czytamy w komunikacie.

Dobra koniunktura na rynku, ugruntowana pozycja spółki w segmencie Beauty, Home i Health, umiejętność kreacji marek, a także dalszy rozwój dystrybucji i sprzedaży produktów wysokomarżowych - przy wykorzystaniu social mediów - będą kluczowe dla poprawy dynamiki przychodów oraz innych wyników finansowych spółki, podkreślono.

"Do 2021 roku Primavera Parfum zamierza niemal podwoić swoje obroty do wartości 320 mln zł. Jednym z motorów napędowych wzrostów będzie intensywny rozwój e-sprzedaży. Przychody z tego segmentu mają już w przyszłym roku osiągnąć 140 mln zł. Z kolei obroty w kanale dropshippingu w ciągu trzech lat roku wyniosą 120 mln zł" - czytamy dalej.

Uruchomiona w marcu zeszłego roku usługa dropshippingu jest modelem logistycznym sprzedaży przez internet, polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ocenie zarządu dropshipping jest przyszłością rynku e-handlu, gdyż pozwala obniżyć koszty składowania, działu zakupów oraz posiadania szerokiej oferty handlowej. Co ważne, korzyści odnoszą również dostawcy, podano także.

"Przede wszystkim zyskują oni możliwość posiadania bogatej palety produktów w e-sklepach, a także regulowania poziomu cen, co daje redukcję dysproporcji cenowej pomiędzy kanałami tradycyjnymi i internetowymi. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą przeznaczyć na realizację działań marketingowych i reklamę oraz skupić się na uszczelnianiu kanałów dystrybucji" - powiedziała współwłaścicielka oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum Janina Karasek, cytowana w komunikacie.

Dodała, że już ponad 15 milionów Polaków decyduje się na zakupy przez internet.

"Monitorujemy rynek, starając się odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów. Poza szerokim portfolio produktów online, oferujemy szybkie i wygodne dostarczenie paczki. Według raportu Statista Digital Market Outlook, z końcem tego roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 50 mld zł, gdzie jeszcze cztery lata temu wyniosła 30 mld zł. Mamy do czynienia z prawdziwą, internetową rewolucją, której chcemy być częścią" - dodała Karasek.

Primavera Parfum świadczy usługi dla e-sklepów oparte o system dropshippingu lub semi-dropshippingu.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)